דאעש מגנה את חמאס: "מקריבים את הפלשתינים למען איראן"

בארגון הטרור הקיצוני תקפו את ההנהגה ברצועת עזה על שייכותה לציר ההתנגדות האיראני • "הפרסים הותירו את הפלשתינים לבדם בשדה המערכה", נכתב בנאום דובר הארגון

מחבלי דאעש בסוריה. צילום: איי.פי

מערך ההסברה הישראלי הצליח לכבוש את דעת הקהל בעולם עם הסיסמה "חמאס הוא דאעש" אך כעת נראה כי בין הארגונים האסלאמיסטיים מתגלעת מחלוקת עמוקה שצצה אל פני השטח בעקבות הלחימה בעזה.

דובר ארגון דאעש, אבו חודייפה אל-אנצארי, פרסם נאום ארוך תחת הכותרת "והרגתם בכל מקום שבו תמצאום" ובו התייחס באריכות למצב ברצועת עזה. אל-אנצארי לא התייחס לארגון חמאס בשמו אך הבהיר היטב את התנגדותו לחברות הפלשתינים בציר האיראני.

שיחות של עזתים עם צה"ל מוכיחות: חמאס רוצח אזרחים, גונב מזון מעמותות ומשתלט על בתים // דובר צה"ל

"כשהפלגים הפלשתינים יושבים בחיקה של איראן ומצהירים על עצמם כחלק מ 'ציר ההתנגדות' או 'דרך ירושלים', הצרות של תושבי עזה הגיעו לשיאן בשנים האחרונות. הם משבחים את הצבאות האיראניים שנמצאם בלבנון ובסוריה אך אלו הותירו אותם לבדם בשדה המערכה. הם מקריבים את עמם על מזבח השאיפות של הפרסים", כתב דובר ארגון הטרור בהתייחסות מובהקת לחמאס.

היחסים בין ארגון הטרור הסלאפי לחמאס ברצועת עזה תמיד היו מתוחים, כשלעיתים העלימו שלטונות חמאס עין מפעילות דאעש ולעיתים דיכאו בכוח קבוצות סלפיות הקשורות לדאעש. ידוע כי דאעש שוללת באופן מוחלט כל גילוי של תפיסות לאומיות, דבר המציב פער אידיאולוגי בינה ובין חמאס, אך נדיר כי היא מתמקדת בארגון הטרור ובעלי בריתו באופן כה ברור וגלוי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר