במתקפת מל"ט: חוסל סגנו של הנייה במעוז חיזבאללה בביירות

חמאס וחיזבאללה אישרו את חיסולו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בפרברי בירת לבנון • במדינה טוענים כי מדובר בתקיפה של מל"ט ישראלי • דיווח: נסראללה ביטל את נאומו המתוכנן למחר • גורמים רשמיים בישראל טרם אישרו • דובר הליכוד: נבקש לא להתראיין בלי אישור מראש ב-24 שעות הקרובות או עד הודעה חדשה

חוסל. סאלח אל עארורי. צילום: רשתות ערביות

חמאס וחיזבאללה אישרו היום (שלישי) את חיסולו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סלאח אל-עארורי, בתקיפת מל"ט ישראלי ברובע הדאחייה בביירות. בסך הכל, שבעה חוסלו בתקיפה ביניהם סמיר פנדי, עזאם אל-אקרע, מוחמד זכי שאהין, מוחמד א-ריס, מוחמד בשאשה ואחמד חמוד.

הנהגת חמאס, כולל סלאח אל-עארורי, צופים בהנאה בזוועות 7 באוקטובר

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הגיב לחיסול ואמר כי התגובה של ארגונו תהיה "חזקה מאוד". מוקדם יותר, רשת החדשות המזוהה עם חיזבאללה, "אל מיאדין", דיווחה כי נסראללה ביטל את נאומו המתוכנן למחר. נסראללה איים בחודש אוגוסט כי חיסולים על אדמת לבנון ייענו ב"תגובה קשה". 

נסראללה ואל-עארורי, ארכיון, צילום: איי.אף.פי

בהודעה רשמית הודיעו בארגון הטרור: "אנחנו רואים בחיסול עארורי תקיפה חמורה על לבנון, תושביה, ביטחונה, ריבונה וההתנגדות שלה. הפשע לא יעבור ללא תגובה ועונש".

צפו: רגע חיסול אל-עארורי בביירות

אל עארורי היה סגן ראש הלשכה המדינית וראש "מטה הגדה" שמכווין פיגועי טרור ביהודה ושומרון. הוא חי על הקו של טורקיה, לבנון וקטאר, וניהל קשרים עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. עארורי קידם את המתווה של מתקפה רב-זירתית נגד ישראל, שהיתה אמורה לצאת לדרך ב־7 באוקטובר. בפועל חיזבאללה הבעיר את החזית הצפונית אך באופן מוגבל, מה שעורר אכזבה בחמאס.

כוונת על חמאס - פרויקט מיוחד

הוא נולד בכפר ליד רמאללה ב־1966 ולמד בחברון. עארורי הצטרף לחמאס בתחילת שנות ה־90 והיה אחד ממייסדי גדודי עז א־דין אל־קסאם, הזרוע הצבאית. בשל פעילותו נעצר פעמים רבות וישב במצטבר 15 שנים בכלא הישראלי. בתקופה זו למד לדבר עברית. לבסוף גורש לחו"ל והתמקם בסוריה עד לפרוץ מלחמת האזרחים. מאז עבר לטורקיה וניהל את מפקדת ארגון הטרור במדינה. במסגרת זאת, הודה שחמאס עמד מאחורי רצח שלושת הנערים ב־2014.

זירת הפגיעה במשרדי חמאס בביירות

עארורי היה מבוקש על ידי ארה"ב והפרס על ראשו עמד על 5 מיליון דולר. שלוש שנים לאחר מכן הוא נבחר לסגן ראש הלשכה המדינית. ב־2018 ישראל אפשרה לו לבקר ברצועת עזה מבלי לחסל אותו. לאחרונה דווח בלבנון כי עארורי שוב נכלל ברשימת החיסולים של המוסד. גורמים רשמיים בישראל טרם אישרו. דובר הליכוד: נבקש לא להתראיין בלי אישור מראש ב-24 שעות הקרובות או עד הודעה חדשה.

סוכנות הידיעות האיראנית מאהר מדווחת כי אבו עאמר, אחראי המבצעים של חמאס בדרום לבנון, חוסל גם הוא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר