ה"וול סטריט ג'ורנל": ספינת ריגול איראנית מכווינה את התקפות החות'ים

לפי הדיווח, ספינת מעקב איראנית מעבירה מידע שמסייע לחות׳ים לכוון מל"טים וטילים לעבר כלי השיט העוברים במצר באב אל-מנדב • "איראן מעורבת עמוקות בתקיפת כלי שיט בים האדום", נמסר מהבית הלבן שעות לאחר הפרסום • גורמים אמריקנים: ארה"ב ביקשה מישראל להימנע מפעולה מצידה מחשש להסלמה אזורית

הות'ים על חופי הים האדום. צילום: רויטרס

כלי שיט איראני המוצב בים האדום מעביר מודיעין בזמן אמת לכוחות החות׳ים בתימן מה שמסייע להם בתקיפות נגד הספינות באזור, כך דווח היום (שישי) ה"וול סטריט ג'ורנל". "איראן מעורבת עמוקות בתקיפת כלי שיט מסחריים בים האדום", נמסר מהבית הלבן שעות לאחר הפרסום.

החות'ים עם חטופי הספינה היפנית: "נתייחס אליכם כתימנים"

לפי הדיווח שמתבסס על גורמי מודיעין במערב, ספינת מעקב הנשלטת על ידי כוחות איראניים מעבירה מידע שמסייע לחות'ים לכוון מל"טים וטילים לעבר כלי השיט העוברים במצר באב אל-מנדב באזור הים האדום.

על אף שכלי שיט רבים באזור כיבו את רשתות הקשר שלהם כדי להימנע ממעקב וחשיפה במכ"מים שונים, החות'ים מצליחים לתקוף ולפגוע בצורה מדויקת, בין השאר באמצעות המידע שמתקבל מאיראן.

המשלחת האיראנית לאו"ם סירבה להגיב על הדיווח. דובר החות׳ים אמר בכתבה: "אנחנו לא צריכים את איראן שתעזור להתקפות שלהם. יש לנו מתקני מודיעין שהוכיחו את עצמם לאורך שנים של תוקפנות נגדנו".

"לחות'ים אין את הטכנולוגייה לכוון את ההתקפות על הספינות", מצוטט בדיווח גורם ביטחוני מערבי. "הם זקוקים לסיוע איראני שבלעדיו הטילים פשוט היו נופלים למים".

גורמים אמריקניים רשמיים שהתראיינו לכתבה אמרו כי וושינגטון ביקשה מישראל לאפשר לכוחותיה באזור להגיב על התקפות החות׳ים ולא לנקוט בתגובה ישראלית שעלולה להסלים את המלחמה בחמאס למערכה אזורית. מוקדם יותר השבוע פורסם ב"ישראל היום" כי ישראל דרשה מהאמריקנים חופש פעולה מול האיום החות'י.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר