דיווח: רוסיה אישרה מכירת מטוסי קרב ומסוקים מתקדמים לאיראן

סוכנות הידיעות "תסנים" מסרה כי מוסקבה תעביר לידי טהרן מטוסי קרב מדגם סוחוי-35 ומסוקי מי-28 • בעבר רוסיה נמנעה מהעברת כלי הטיס לידי איראן אך התלות הגוברת של הקרמלין ברפובליקה האסלאמית עלולה להטות את הכף

מטוס סוחוי-35 בתצוגה אווירית . צילום: Pascal Rossignol/רויטרס

סיבה לדאגה בישראל? סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה הבוקר (שלישי) על אישורה הסופי של עסקה למכירת מטוסי ומסוקי קרב מתוצרת רוסיה לחיל האוויר האיראני. 

על פי הדיווח, סגן שר ההגנה האיראני, סייד מהדי פרחי, אישר בפני סוכנות הידיעות כי בטהרן אישרו את הרכישה הגדולה בהיסטוריה של חיל האוויר איראני בשני העשורים האחרונים. לטענת השר, גם במוסקבה אישרו את העסקה והיא צפויה לצאת לפעול בקרוב. 

בסיס חיל האוויר התת-קרקעי הסודי של איראן


סגן שר ההגנה טען כי איראן תרכוש מטוסי קרב לעליונות אווירית מדגם סוחוי-35, מסוקי קרב מתקדמים מדגם מי-28 וכן מטוסי אימון מדגם יאק-130. באיראן הכריזו על מכירת מטוסי הסוחוי-35 כבר בשנה שעברה ובטהרן ציפו כי המטוסים יועברו לידיה כבר במהלך שנת 2023, תקווה שככל הנראה כבר לא תתממש. 

שדרוג חיל האוויר האיראני המזדקן, שמצויד בעיקר בשדרוגים מקומיים של מטוסים אמריקנים שהועברו לאיראן בשנות ה-70, הוא משימה שטהרן התקשתה לעמוד בה בשל הלחץ הבינלאומי הגדול שלא להעביר נשק מתקדם לידי האיראנים. אך מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, וביתר שאת מאז שאיראן החלה לספק מל"טים מדגמים שונים לצבא הרוסי, במוסקבה הגבירו את הנכונות לשיתוף פעולה צבאי שכזה עם איראן. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר