מנהיג החות'ים מאיים: "נתקוף ספינות ישראליות בים האדום"

עבד אל-מלכ אל-חות'י יצא נגד הפסגה בסעודיה וטען כי מלבד הודעות היא לא הניבה דבר • "קיבלנו איומים מהאמריקנים מתחילת המלחמה, אבל לא התייחסנו אליהם"

אל-מלכ אל-חות'י // צילום מתוך טלוויזיית "אל-מסירה" . צילום: אל-מלכ אל-חות'י // צילום מתוך טלוויזיית "אל-מסירה"

מנהיג המיליציה החות'ית בתימן, עבד אל-מלכ אל-חות'י, נשא היום (שלישי) נאום שבו טען כי אתמול שוגרו פעם נוספת טילים וכטב"מים נגד ישראל.

במהלך נאומו היום, ראש המיליציה החות'ית בתימן שיגר איום: "אינשאללה נביס את ספינות האויב הישראלי בים האדום ונתקוף אותם ובכל רמה שידינו תגיע אליה. לא נהסס לפגוע בהן. ועל כל העולם לדעת זאת". עוד אמר כי "מתחילת האירועים בפלשתין הגיעו אלינו מסרים של איום והפחדה מהצד האמריקני, ולא התעניינו בהם". 

כמו כן, אל-מלכ לעג לפסגה שהתקיימה בסעודיה בשבת. "פסגה שאומרים עליה שהיא מייצגת את כל המוסלמים, מוציאה רק הודעות? האם אלה היכולות של 57 מדינות ערב והאסלאם?".

החות'ים טוענים: זהו תיעוד השיגורים לישראל, 31 באוקטובר 2023

בהקשר זה הוסיף ראש המיליציה הזיידית כי "ברור שהמשטרים הערבים מאבדים את הרצינות שלהם לפעול לנוכח מה שקורה בעזה. פסגת החירום הערבית האחרונה לא הניבה אף עמדה לגבי המתרחש בפלשתין". יש לציין כי מי שהשתתף בפסגה היה גם נשיא איראן איברהים ראיסי.

עבד אל־מלכ התייחס גם לפעילות ישראליות לכאורה שמתייחסת לדבריו בים האדום. הוא טען כי "ישראל לא מעזה להניף את הדגל הישראלי על ספינותיה בים האדום אלה מסווה אותן. זאת הוכחה על מידת התועלת של העמדה שלנו וההשפעה שלנו בפגיעה באויב".

מצעד צבאי של החות'ים בתימן בחודש ספטמבר, צילום: אי.פי.איי.

מאז החלה המלחמה נגד חמאס בעזה, החות'ים שיגרו מספר טילים בליסטיים וכטב"מים לעבר ישראל שרובם יורטו. כטב"מ אחד נפל באילת ללא נפגעים. במקביל, ברשתות החברתיות בכירי המיליציה מתגרים בישראל ומצייצים בעברית. הגולשים בישראל לא נותרים אדישים ולועגים להם.

מאז שביצעה הפיכה שלטונית ב-2014 בתמיכת איראן, המיליציה החות'ית הובילה למלחמת אזרחים של מאות אלפי הרוגים בתימן. חלקים נרחבים מהמדינה הענייה נרחבו, המוני ילדים מתו ברעב והיא מפוצלת היום בין החות'ים השולטים בעיקר בצפון לבין כוחות פרו-סעודיים ופרו-אמירותיים השולטים בדרום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר