ארדואן בעצרת תמיכה בעזה: "חמאס אינו ארגון טרור"

גורמים פוליטיים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הנאום של ארדואן באיסטנבול נועד לחזק את הביקורת הגוברת שלו על ההפצצות הישראליות ברצועה • טורקיה אומנם גינתה את מהטבח אותו ביצע חמאס באזרחי ישראל, אך ארדואן כינה השבוע את אגון הטרור כארגון של "לוחמי חופש" • משרד החוץ הנחה להחזיר את הנציגים הדיפלומטיים בטוריקה ארצה

ארדואן בעצרת תמיכה בעזה. צילום: ללא

עשרות אלפי בני אדם מפגינים בטורקיה במחאה על ההפצצות הישראליות בעזה. הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן נואם בהפגנה כשהוא עטוף בצעיף המשלב את דגלי טורקיה ופלשתין. משרד החוץ הנחה להחזיר את הנציגים הדיפלומטיים בטוריקה ארצה.

גורמים פוליטיים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הנאום של ארדואן באיסטנבול נועד לחזק את הביקורת הגוברת שלו על ההפצצות הישראליות ברצועה.

חיסול מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה בחמאס // קרדיט: דובר צה"ל

טורקיה אומנם גינתה את מהטבח אותו ביצע חמאס באזרחי ישראל, אך ארדואן כינה השבוע את אגון הטרור כארגון של "לוחמי חופש". הוא גם מתח ביקורת על תמיכתן הבלתי מותנית של כמה מדינות מערביות בירושלים, וגרר תגובות חריפות מאיטליה ומישראל.

שלא כמו בעלות ברית רבות של נאט"ו, האיחוד האירופי וכמה ממדינות המפרץ, טורקיה אינה רואה בחמאס ארגון טרור ולמעשה אירחה את מניהגיו לא אחת.

אלפי טורקים בהפגנה נגד ישראל ולמען עזה, צילום: רויטרס

סינאן אולג'ן, דיפלומט טורקי לשעבר ומנהל המרכז לחקר מדיניות כלכלית וחוץ, צוות חשיבה שבסיסו באיסטנבול, אמר לרויטרס שהמשבר ההומניטרי המחמיר בעזה והלחץ מצד בעלי ברית פוליטיים הניעו את ארדואן לחדד את הרטוריקה שלו.

"טורקיה תגן על העקרונות שלה ותשתף אותם עם הקהילה הבינלאומית, אבל היא צריכה לעשות זאת בדיפלומטיה עדינה יותר אם היא מצפה למלא תפקיד דיפלומטי כזה (עתידי), אמר אולגן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר