דיווחים באיראן: השגנו מידע על מצבו הבריאותי והנפשי של נתניהו

ארכיון מערכת המשפט הישראלית נפרץ? • בטהרן טיימס טוענים שהשיגו כ-70 אלף מסמכים משפטיים, הנוגעים בין היתר גם לעתירה נגד כשירותו של ראש הממשלה לתפקיד • על פי הפרסומים, רה"מ ורעייתו סובלים מבעיה פסיכיאטרית חוזרת, שנשמרה בסוד לאור ה"איום שהיא מציבה לביטחון הלאומי של ישראל"

נתניהו בזמן נאומו באו"ם בשישי. צילום: אי.פי

פריצה מתוחכמת או תעמולה איראנית? לאחר שנתניהו טען באו"ם ש"צריך איום גרעיני אמין כדי להתמודד עם הבעיה האיראנית", הבוקר (שני) פורסם בטיימס טהרן כי לעיתון הגיע מידע המרמז על בעיה נפשית כרונית ממנה סובל ראש הממשלה.

לפי הדיווחים במדינה, הטיימס של טהרן השיג ארכיון הכולל כ-70 אלף מסמכים משפטיים, חלקם עוסקים בענייניו המשפטיים של נתניהו. לטענתם, חלק מהפרטים כוללים גם מידע רפואי רגיש שהגיע לביהמ"ש ונוגע לראש הממשלה ונשמר תחת מעטה סודיות לאור ה"איום שהוא מציב לביטחון הלאומי של ישראל".

נתניהו: "צריך להחזיר את הסנקציות, אעשה הכל כדי למנוע מהם גרעין" // צילום: רויטרס

לפי המסמכים שהגיעו לכאורה לידיים האיראניות, גם נתניהו וגם רעייתו שרה מתמודדים באופן חוזר עם מצב פסיכיאטרי מורכב. מהפרסומים עולה כי המידע על מצבם הגיע למערכת המשפט לאחר שחבר מפלגת יש עתיד קרא לחקור את הכשירות של נתניהו לתפקיד ראש הממשלה והביא את המקרה לפתחו של בית המשפט. לפי הדיווחים, לאחר שבית המשפט התעמק במסמכים הרפואיים של נתניהו, נקבע כי "אין בסמכות ביהמ"ש לבדוק את הטענות הנוכחיות, מעשה שכזה עלול לסכן את ביטחון ישראל".

על רקע הדיווחים ברפובליקה האיסלאמית, בסוכנות הידיעות טאסנים טוענים כי המידע הנמצא כרגע בידיים איראניות יכול לטלטל את יציבות הממשל הישראלי. בנוסף, הם טוענים כי בידיהם מסמכים המצביעים על נוהל משפטי לא רשמי שמטרתו להפלות את ערביי ישראל.

נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

כמובן שיש לקחת את הפרסומים האיראניים בערבון מוגבל. הם מגיעים שלושה ימים בלבד לאחר נאום רה"מ באו"ם בו תקף את איראן, טען שהיא מנסה לפגום במאמצי הנורמליזציה עם סעודיה ולערער את היציבות במזרח התיכון. יתרה מכך, הוא טען כי "צריך איום גרעיני אמין כדי להתמודד עם הבעיה האיראנית", מה שהתפרש ברפובליקה האסלאמית כאיום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר