"חיים בחלום ומדמיינים ניצחונות": כך סוקר באיראן ובעולם הערבי פעולת המוסד בלב טהרן

מרבית העיתונות בעולם הערבי וכן שלוחותיה במערב נצמדו לדיווחים של ישראל • לעומת זאת, נכון לעכשיו, כלי תקשורת המזוהים עם השלטון באיראן בחרו להתעלם מהפרסום

משמרות המהפכה. צילום: אי.אף.פי

בין שתיקה בטהרן לדיווחים מסויגים: כלי התקשורת במזרח התיכון התייחסו לחשיפת פרטי המבצע של המוסד לסיכול פיגוע בקפריסין, שכלל חקירה של המתכנן על אדמת הרפובליקה האסלאמית.

נכון לעכשיו, כלי תקשורת המזוהים עם השלטון באיראן בחרו להתעלם מהפרסום האחרון בישראל. לעומת זאת, בימים האחרונים עלו ידיעות אחרות שמרמזות על המשך ההיצמדות לקו הלוחמה הפסיכולוגית.

תיעוד מיוחד: ראש חולית המתנקשים של משמרות המהפכה על תכנון הפיגוע בקפריסין

שרשרת הפיקוד שהובילה את הוצאת הפיגוע,

כך, למשל, באתר התעמולה האיראני "אל־עאלם" נכתב: "שר המלחמה הישראלי, יואב גלנט, טען ביום שלישי כי משרדו החרים מיליוני דולרים של מטבעות דיגיטליים מכוח קודס האיראני וחיזבאללה הלבנוני וכי הכספים הללו נועדו לשימוש למטרות טרור. מנהיגי הישות חיים בחלום ומדמיינים ניצחונות".

מנגד, באתר האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונל", שמרכזו בלונדון, נכתב: "נחקר בתוך איראן... המוסד חושף את זהות הנאשם בתכנון חיסול איש העסקים הישראלים בקפריסין".

יוסף שהבאזי עבאסעלילו - המתנקש,

פעולת המוסד צוטטה בהרחבה בתקשורת הערבית תוך התבססות על הפרטים שהתפרסמו בישראל. ברשת "אל־ג'זירה" הקטארית נכתב כי "ישראל אמרה היום שסוכנים ממנגנון המודיעין של המוסד פעלו באיראן ועצרו בה חשוד בפיקוד על מה שמתואר כתוכנית איראנית לתקיפת ישראלים בקפריסין".

עוד ציינו ברשת הקטארית כי "ההצהרה הנדירה באה אחרי שמשרד ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו הילל את סיכול מתקפת הטרור האיראנית בקפריסין נגד מטרות ישראליות". ב"אל־ג'זירה" הוסיפו כי נכון לעכשיו, "בשגרירות האיראנית בקפריסין מכחישים את ההאשמות על תכנון תקיפת ישראלים בקפריסין".

בעיתון "אל־קודס אל־ערבי", היוצא לאור בלונדון, ציינו בכותרת הידיעה כי "המוסד חוטף מתוך איראן את המוח היוזם מאחורי תקיפת הישראלים בקפריסין". בעיתון ציינו כי "המוסד חשף בהודעה פעולה לסיכול מתקפת טרור בקפריסין דרך חטיפת המוח מתוך אדמת איראן. הגילוי כולל את זהותו של יוזם הפעולה יוסף שהבאזי".

ראש אגף 800, רצ'א סראג',

גם בעיתון הפרו־קטארי "אל־ערבי אל־ג'דיד" התבססו בעיקר על הפרסומים בתקשורת הישראלית. על פי הפרסום: "כלי תקשורת ישראליים חשפו בחמישי שהמוסד הצליח לעצור מנהיג חוליה איראנית, שלטענת הכיבוש ניסה להוציא לפועל מתקפה נגד אנשי עסקים ישראליים בקפריסין".

בעיתון הסעודי "א־שרק אל־אווסט" דיווחו כי המוסד חשף פרטים על סיכול תוכנית לחיסול איש עסקים ישראלי בקפריסין וסוכני המודיעין הישראלים פעלו באיראן למעצר החשוד. "ישראל אמרה ביום חמישי כי סוכנים מהמוסד פעלו באיראן למעצר של חשוד בפיקוד ובתכנון על תוכנית איראנית לתקוף ישראלים בקרפיסין". בעיתון הסעודי הוסיפו כי באיראן לא הגיבו עד כה ולא ציינו אם אכן סוכלה תקיפה כזו.

בשבוע שעבר דווח בכלי תקשורת זרים כי פיגוע שכוון נגד מטרות ישראליות בקפריסין סוכל על ידי גופי מודיעין ישראליים, קפריסאיים ואחרים. הדיווח אז אושר באופן חריג על ידי משרד רה"מ. כאמור, אתמול חשף המוסד פרטים נוספים מאחורי הקלעים של סיכול הפיגוע - ואף תיעוד נדיר של פעילותו על אדמת איראן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר