דיווח: חיזבאללה מתקשה להבריח נשק - וזה היעד הבא שלו

על פרסום באתר לבנוני, ארגון הטרור שואף להשתלט על שטחים בשדה התעופה בביירות • הסיבה: קושי הולך וגובר בהברחות אמל"ח ללבנון

השאם סאפי א-דין. ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה. צילום: Getty Images

חיזבאללה מתמודד עם קשיים בהברחת נשק מחו"ל ולכן מבקש לאחרונה להשתלט על חלקים בנמל התעופה בביירות, כך מסרו מקורות לאתר "סוות ביירות". 

על פי הדיווח הלבנוני, שר התעסוקה והתחבורה המזוהה עם חיזבאללה, עלי חמיה, מקדם את בנייתו של אזור חדש בשדה התעופה על שם רפיק אל־חרירי. כל זאת, מבלי להודיע על מכרז פומבי ותוך הפרת חוק המידע.

השר, מצידו, טוען כי עבודות הבנייה הן חלק ממאמץ שלו לפתח את השדה. ואולם, לפי הדיווח, המהלך יצא לדרך לאור ההערכה השוררת במעגל מקבלי ההחלטות בחיזבאללה כי הוא יכול לעבור ללא הבחנה. למרות זאת, השר עומד כעת מול ביקורת חריפה ברחוב.

נמל התעופה ביירות. מסלול חדש להברחות?, צילום: אי.פי

דיווח זה מגיע על רקע הברחות הנשק של חיזבאללה ללבנון דרך סוריה. שם, על פי פרסומים זרים, ישראל תוקפת שדות תעופה, שיירות נשק ומחסני אמל"ח, במטרה למנוע העברה של רכיבים רגישים, שיסייעו לחיזבאללה בפרויקט דיוק הטילים שלו.

מוקדם יותר, חיזבאללה ערך תרגיל צבאי מיוחד בדרום לבנון, שבמסגרתו התאמנו אנשיו במבצעים נגד יישובים ישראליים וחטיפת שבויים. כל זאת, תוך שימוש בכטב"מים, באופנועים ובדגלי ישראל שדימו את מטרות התקיפה.

במהלך האירוע נשא דברים ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה, הישאם סאפי א-דין. בין היתר, הבכיר איים כי אם ישראל תבצע "מעשה איוולת", היא תראה את פעולה הטילים המדויקים בלב שטחה. כמו כן, הצהיר כי חיזבאללה עקב אחר מבצע מגן וחץ ברצועת עזה והיכולת שהפגינה מערכת הביטחון מול הג'יהאד האסלאמי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר