שגרירות רוסיה בקהיר: "הנשיא הנאצי מקייב שייך בקשר דם לישראל"

ציוץ של הנציגות של מוסקבה בקהיר פרט שוב על מיתרי האנטישמיות, בניסיון לגייס את דעת הקהל במדינה הערבית נגד אוקראינה • גולשים הבחינו בפרסום - והוא הוסר לאחר מספר דקות

נשיא אוקראינה זלנסקי ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בג'דה. צילום: אי.אף.פי

שוב אמירות אנטישמיות מנציגיה הרשמיים של מוסקבה? שגרירות רוסיה במצרים פרסמה היום (ראשון) ציוץ בו השתלחה בנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, וקישרה אותו לישראל.

"ראש המשטר הנאצי בקייב, שקשור בקשר דם לישראל, הגיע לכינוס הפוליטי המרכזי של העולם הערבי והעז לשקר במצח נחושה לגבי מקורות המשבר בין רוסיה ואוקראינה", נכתב בציוץ של השגרירות, שנמחק דקות ספורות לאחר מכן, כשגולשים החלו להגיב על השפה האנטישמית והאנטי-ישראלית הבוטה המופיעה בטקסט.

הציוץ של שגרירות רוסיה בקהיר,

הציוץ הועלה מחדש לאחר מכן, אך ללא הקישור ליהדותו של זלנסקי או לישראל. ניתן להעריך שהשפה האנטי-ישראלית נועדה לפרוט על מיתר בקרב מצרים בפרט והעולם דובר הערבית בכלל, בניסיון רוסי לזכות לתמיכה גדולה יותר בעולם הערבי.

ביום שישי, השתתף זלנסקי בכינוס של הליגה הערבית בסעודיה והתקבל בחום על ידי יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. זלנסקי תקף בנאומו את עצימת העין של רבות ממדינות ערב לזוועות שמבצעת רוסיה במדינתו, וקרא לחברות הליגה הערבית לתמוך בה.

הנשיא אסד במהלך נאום זלנסקי בכינוס הליגה הערבית, צילום: איי.פי

נשיא סוריה, בשאר אל אסד, בעל בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הפגין את נאמנותו לפטרונו, כשבמהלך נאום זלנסקי הסיר את אוזניות התרגום והביט בעוינות על הנשיא האוקראיני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר