בהלת הסיכולים הממוקדים בעזה: "חיסול סינוואר - מכה אסטרטגית לארגון"

בעזה סבורים שגוברים הסיכויים לביצוע סיכולים ממוקדים בידי ישראל בתום החגים • ארגוני הטרור הגבירו כוננות ונערכים לתגובה • חשש גם בקרב בכירים בארגונים הפלשתיניים בחוץ לארץ • פרשנים מזהירים: "במקרה של חיסול בעזה, התגובה לא תישאר בגבולות הרצועה בלבד"

יחיא סינוואר. מהבודדים שידעו על המתקפה, צילום: איי.אף.פי.

ברצועת עזה שומרים על דריכות גבוהה לנוכח החשש שישראל תחדש את פעולות החיסול נגד בכירים בחמאס ובג'יהאד אסלאמי. הכוננות בתוך הזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור ברצועה הוגברה, ואלה נערכים לאפשרות של ביצוע סיכולים ממוקדים מצד ישראל.

במסגרת ההיערכות, הארגונים בוחנים דרכי תגובה אפשריות, ומביאים בחשבון שעזה תיאלץ להיגרר לסבב לחימה במקרה שבו יבוצעו חיסולים של מפקדים או בכירים בהנהגות הארגונים.

ארגוני הטרור מביאים בחשבון שעזה תיאלץ להיגרר לסבב לחימה. ירי טיל מעזה, ארכיון, צילום: AFP

בעזה סבורים שהסיכויים לפעולות מסוג זה גוברים עם סיום המועדים המיוחדים בלוח השנה הישראלי והחגים בשני הצדדים. לפיכך, ננקטים אמצעי זהירות הכוללים הגברת אבטחה והפחתת תנועות של גורמים ודמויות שעלולים להיות על הכוונת. לפי פרשנים פלשתינים, גם בכירים בארגונים הפלשתיניים בחוץ לארץ נמצאים בדריכות גבוהה ונוקטים אמצעים מחשש לחיסולים.

גם בכירים בארגונים הפלשתיניים בחוץ לארץ נמצאים בדריכות גבוהה. יו"ר הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, צילום: רויטרס

ארגון חמאס מעודד מהידוק שיתוף הפעולה והתיאום עם הארגונים הפלשתיניים ושלוחיה של איראן בדרום לבנון וסוריה. לאחר המתיחות הביטחונית האחרונה שהתפשטה לכמה זירות בחודש רמדאן וחג הפסח, יש ציפייה בארגון שבמקרה של סיכול ממוקד ברצועה, תהיה תגובה נגד ישראל מאזורים נוספים.

גורם פלשתיני אומר כי "במקרה שבו יחוסל יחיא סינוואר, הארגון יחווה מכה אסטרטגית שייקח לו תקופה ארוכה להשתקם ממנה". הבכיר הנוסף שמטריד מאוד את ישראל ושבחמאס משוכנעים כי שמו נמצא בראש הרשימה השחורה הוא סאלח אלעארורי, האסטרטג הראשי של הארגון, שיושב בלבנון, ופועל משם להבערת הגדה.

"במקרה שבו יחוסל יחיא סינוואר, הארגון יחווה מכה אסטרטגית קשה מאוד". מצעד צבאי של חמאס, צילום: AP

בתום כינוס שנערך אמש בעזה, הזהירו הפלגים הפלשתיניים כי "איומי האויב להפעיל את מדיניות החיסולים נגד מנהיגי ההתנגדות לא תאפשר לו לשקם את תדמיתו, שנשברה בידי ההתנגדות. העונש הצפוי לאויב וצבאו המובס יהיה גדול".

בחמאס ובג'יהאד הצהירו בימים האחרונים כי "חזרה לחיסולים תוביל לעוד הסלמה". ברצף של התבטאויות והודעות, הארגונים דואגים להעביר את המסר כי מצד אחד הם אינם מזלזלים באיומים של ישראל, אך מצד שני, אינם מפחדים, וערוכים להגיב.

בשבוע שעבר פורסם ב"ישראל היום" כי "בחמאס ובג'יהאד האסלאמי חוששים שעל אף השקט היחסי ששורר אחרי סיום סבב הלחימה האחרון בחזיתות השונות, ישראל לא סיימה את העבודה ומתכננת פעולות יזומות בדגש על חיסולים ממוקדים, כחלק מניסיונה להשיב לעצמה את ההרתעה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר