סיבה לדאגה: טורקיה חידשה את פעילותה במזרח ירושלים

יו"ר סוכנות הסיוע הבינלאומית הטורקית נפגש בשבוע שעבר עם אחד המטיפים הקיצוניים במסגדי הר הבית שקורא לביצוע פעולות טרור • ארגון "אם אשכחך": "החתרנות המדינית נגד ישראל בירושלים צוברת תאוצה"

ארדואן, צילום: רויטרס

משרד החוץ יבחן את פעולותיה של ממשלת טורקיה לתמיכה בפלשתינים במזרח ירושלים. ההחלטה התקבלה לאחר חידוש פעולתה של סוכנות הסיוע הטורקית בבירה. כמו כן, בכיר במדינה נפגש עם השייח' עכרמה סברי, מגדולי המסיתים נגד ישראל בצמרת הפלשתינית.

"טיקה", סוכנות הסיוע הבינלאומי של ממשלת טורקיה, ביצעה בחודשים האחרונים כמה פרויקטים במטרה לסייע לערביי מזרח ירושלים, תחת הכותרת "טיקה תומכת בפעולות תרבות בפלשתין". מדובר בין היתר בחידוש מרכז המוזיקה "יבוס" במזרח העיר, במימון ושיפוץ מעונות לסטודנטים פלשתינים, וכמו כן בכוונת הטורקים להגביר הגעת תיירים בעלי זיקה לתנועת האחים המוסלמים להר הבית.

בשבוע שעבר ביקר בארץ ראש טיקה, סקראן קאילאר, אחד ממקורביו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. הוא עלה להר הבית, פגש את יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, וביקר בכמה מרכזים שטורקיה השתתפה בבנייתם או במימון פעולתם במשך השנים. נוסף על כך, קאילאר וחברי הנהלת טיקה ערכו בשבוע שעבר סעודת איפטאר לשבירת צום הרמדאן, בהשתתפות השייח' עכרמה סברי, אחד המטיפים הקיצוניים במסגדי הר הבית.

סברי מדרבן באופן קבוע לביצוע פעולות טרור, קורא לצעירים הערבים להפוך ל"שאהידים", פוגש משפחות של מחבלים ומסית נגד ישראל. לפני כחודשיים השתתף סברי בכנס דיגיטלי שבו לקחו חלק חסן נסראללה, מנהיגי חמאס וראשי החזית העממית. הוא נחקר כמה פעמים על ידי המשטרה ויציאתו מהארץ נאסרה, אך הוא לא הועמד לדין ולא ריצה עונש מאסר.

יצוין כי ארדואן הבהיר בעיצומו של תהליך ההתפייסות עם ישראל בקיץ שעבר, כי לא יפחית מתמיכתו בפלשתינים.

טורקיה: כוחות החילוץ מדברים עם ניצולים הלכודים מתחת להריסות // רויטרס

השגריר לשעבר, רן ישי, ראש המרכז למדיניות יישומית של ארגון "אם אשכחך", אמר: "החתרנות המדינית נגד ישראל בירושלים צוברת תאוצה. טיקה הוא ארגון הפועל במסווה תרבותי והומניטרי אך בעל קשרים עם ארגון הטרור IHH, שבין היתר הוביל את משט המרמרה. יש כאן גיבוי ממשלתי טורקי לזרם האחים המוסלמים בירושלים ובסביבתה, שנועד לחזק את חמאס נגד הרשות הפלשתינית המקרטעת. הצעד הזה מסוכן ועלול להחריף את האתגר הביטחוני־מדיני של ישראל בירושלים וביו"ש".

בתגובה לפנייתנו נמסר ממשרד החוץ: "הנושא ייבדק. מדיניות שר החוץ היא למנוע כל התערבות זרה בסכסוך הישראלי־פלשתיני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר