בעקבות ההתקדמות בהעשרת האורניום: ראש סבא"א ייפגש עם ראיסי

בצל הגילויים על רמות ההעשרה הגבוהות באתרים לא מוכרזים במדינה, רפאל גרוסי מקיים ביקור בן יומיים בטהרן במטרה "להתניע את הדיאלוג" • גרוסי התייחס במרומז לישראל: "כל תקיפה על מתקן גרעיני אסורה בחוק הבינלאומי"

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, צילום: אי.פי.אי

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית רפאל גרוסי מקיים סבב שיחות קונסטרוקטיביות באיראן לאחר ממצאי העשרת האורניום, כך עולה מדיווחי סוכנות הידיעות הצרפתית הבוקר (שבת). גרוסי ינסה להיפגש עם בכירים בטהרן במטרה "להתניע את הדיאלוג מחדש" על תוכנית הגרעין. על פי דיווחים, גרוסי צפוי לפגוש במהלך הביקור את נשיא איראן, איברהים ראיסי. 

במהלך ביקורו התייחס גרוסי באופן מרומז לאיום בתקיפה של ישראל על מתקני גרעין באיראן ואמר: "בהיבט הזה אנחנו רואים כיום שני איומים מרכזיים לאתרים גרעיניים. האחד הוא תקיפה על תחנות כוח גרעיניות, דבר שקורה יותר ויותר בגלל המלחמה באוקראינה. השני הוא תקיפות של גורמים שונים על אתרי גרעין. כל תקיפה על מתקני גרעין היא נגד החוק הבינלאומי".

סבב הפגישות בן היומיים של גרוסי שהחל ביום שישי מגיע על רקע פרסום דו"ח ה-CIA שמזהיר מהתקרבות איראנית לפצצה, בעקבות העלייה ברמות העשרת האורניום.

חלקיקי אורניום המועשרים עד 83.7 אחוזים - קרוב ל-90 אחוזים הנדרשים לייצור פצצת אטום - זוהו במפעל התת-קרקעי של פורדו, כ-100 ק"מ דרומית לבירה, לפי דו"ח סודי של סבא"א שראה אור בשבוע שעבר. לטענת דיפלומטים, סבב השיחות נועד לדחוף את איראן לשתף פעולה עם חקירת הסוכנות בווינה בעקבות האורניום שהועשר ברמות גבוהות אתרים לא מוכרזים.

נשיא איראן ראיסי, צילום: אי.פי

"בהתדיינות בונה ותוך יצירת הסכמים טובים, בכנות, ובשיתוף פעולה, כמו שאני בטוח שיהיו לנו, אני בטוח שנגיע להבנות", אמר גרוסי במסיבת עיתונאים ביום שבת לצד ראש ארגון האנרגיה האטומית של איראן, מוחמד אסלאמי. גרוסי הגיע לאיראן ביום שישי על רקע מבוי סתום במשא ומתן על החייאת הסכם 2015 על פעילותה הגרעינית של איראן, הידוע רשמית כתוכנית הפעולה המקיפה המשותפת (JCPOA).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר