האסון בטורקיה ובסוריה: השעות חולפות וצוותי החילוץ מבינים - הסיכוי למצוא נעדרים חיים הולך ופוחת

מאות מחלצים ואנשי רפואה החלו לזרום לטורקיה, כאשר הרעידה הפכה שלושה משדות התעופה הגדולים לבלתי פעילים, מה שהקשה עוד יותר על משלוחי הסיוע החיוני להגיע • את מאמץ החילוץ מלווה תחושת החמצה, כאשר הנעדרים יוצרים קשר בטלפון הנייד שנמצא עימם מתחת להריסות, אך ככל שהשעות חולפות הנעדרים לא עונים והמחלצים יודעים שפיספסו עוד ניצול

מפנים את ההריסות בטורקיה, צילום: אי.פי

ככל שחולפות השעות, מספר ההרוגים באסון רעש האדמה בטורקיה הולך וגדל, כאשר גם צוותי החילוץ בדרום מזרח המדינה יודעים כי לאט לאט אופסים הסיכויים למצוא נעדרים בחיים. הסיבה היא שבדרך כלל מדובר על טווח של עד 24 שעות מרגע הקריסה בכדי למצוא ניצולים, בעוד מזג האוויר הקפוא באזור האסון לא מותיר תקווה גדולה לנעדרים שנמצאים מתחת להריסות כבר יותר מיממה.

יממה לאחר רעידת האדמה בטורקיה: מניין ההרוגים עולה / אבי כהן

למרות הטמפרטורות שירדו מתחת לאפס, התושבים בערים שנפגעו בילו את הלילה הראשון לאחר האסון ברחובות, בקור המקפיא, כשחלקם מצטופפים סביב מדורות על מנת להתחמם. חלק מהמשפחות שנותרו ללא קורת גג, וגם אלה שחוששים מלחזור לבתים מחשש לקריסה, הצטופפו בתוך מכוניותיהם שהחימום עובד.

מאות מחלצים ואנשי רפואה החלו לזרום לטורקיה מעשרות המדינות, שהבטיחו סיוע לאחר רעידת האדמה בעוצמה 7.8. הרעידה הפכה שלושה שדות תעופה גדולים באזור לבלתי פעילים, מה שהקשה עוד יותר למשלוחי הסיוע החיוני.

משלחת צה"ל"ענפי זית" נחתה לפנות בוקר בשלום בטורקיה, צילום: דובר צה"ל

גם משלחת החילוץ וההצלה הישראלית נחתה באזור רעש האדמה. לאחר היערכות ראשונית, צוותי החילוץ יעשו את דרכם לאזורי האסון ושם יחלו בפעולות החילוץ. אנשי משרד החוץ פעלו במהלך הלילה למול השלטונות הטורקים כדי לאפשר את קליטת הכוחות ונערכים לקבלת בית החולים שדה שצפוי להגיע בהמשך.

מאמצי החילוץ הקשים טומנים בחובם רגעים בלתי ניתנים לעיכול, בין השאר, כאשר מגיעים לניצולים מתחת להריסות ומזהים כי הם לא החזיקו מעמד את כל שעות החילוץ. בעיר דיארבאקיר שבדרום מזרח טורקיה הצליחו להגיע בבניין אחד לשלושה אנשים שנעדרו, אבל שניים מהם כבר היו מתים.

ניצול ברעש האדמה בטורקיה, צילום: Burak Kara/Getty Images

נוסף על כך, יש הרבה תחושת החמצה כאשר הנעדרים יוצרים קשר בטלפון הנייד שנמצא עימם מתחת להריסות, אבל שככל שהשעות חולפות הנעדרים לא עונים והמחלצים יודעים שפיספסו עוד ניצול.

השתתף בהכנת הידיעה: אריאל כהנא ולילך שובל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר