אחותו של חמינאי ביקרה את המשטר: "מתנגדת למעשיו של אחי"

בדרי חוסייני חמינאי גינתה את הדיכוי של ההפגנות וקראה למשמרות המהפכה להניח את הנשק • "מביעה את הזדהותי עם כל האימהות המתאבלות על פשעי הרפובליקה האסלאמית"

חמינאי // צילום: אי.אף.פי

אחותו של מנהיג איראן האייתוללה עלי חמינאי גינתה את הדיכוי של ההפגנות וקראה למשמרות המהפכה להניח את הנשק, כך לפי מכתב שפירסם היום (רביעי) בנה המתגורר בצרפת.

"אני חושבת שראוי להכריז שאני מתנגדת למעשיו של אחי (עלי חמינאי) ואני מביעה את הזדהותי עם כל האימהות המתאבלות על פשעי הרפובליקה האסלאמית, מימי חומייני ועד לעידן הנוכחי של הח'ליפות הרודנית של עלי חמינאי", כתבה אחותו של המנהיג העליון בביקורת קשה נגד המשטר.

בין היתר, חוסייני חמינאי התייחסה במכתבה למשמרות המהפכה, הגוף שעומד מאחורי האלימות ברפובליקה האסלאמית בשלושת החודשים האחרונים.

המחאות באיראן, צילום: רויטרס

"משמרות המהפכה ושכירי החרב של עלי חמינאי צריכים להניח את נשקם בהקדם האפשרי ולהצטרף לעם לפני שיהיה מאוחר מדי", הזהירה.

בתוך כך, תנועת המחאה באיראן קיבלה אמש חיזוק פוליטי מצד המחנה הרפורמיסטי באיראן, לאחר שנשיאה החמישי של המדינה, מוחמד ח'אתמי ביקר את המשטר וקרא למערכת הביטחון לחדול מדיכוי ההפגנות "לפני שיהיה מאוחר מדי".

מפגינים בעקבות מותה של המפגינה נסרין קדרי באיראן,

כזכור, ההפגנות ברפובליקה האסלאמית החלו ב-16 בספטמבר לאחר מותה של מחסה אמיני, צעירה בת ה-22 אשר נעצרה בידי משטרת הצניעות של המשטר משום שלא כיסתה את פלג גופה העליון בחיג'ב המסורתי.

על פי ארגוני זכויות אדם Iran Humans Right Watch עם מטה באוסלו, לפחות 448 אזרחים נהרגו, ביניהם 60 ילדים ו-29 נשים מאז פרוץ המהומות שהחלו בעקבות מותה של אמיני על ידי רשויות החוק של איראן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר