לצד בנו: מלך מרוקו אישר הקמת מועצה לקהילה היהודית

מוחמד השישי החליט על הקמת שלושה גופים שמטרתם לנהל את ענייני הקהילה ולחזק את הקשר של יהודי מרוקו לממלכה • אחד הגופים יפעל להידוק היחסים של יהודים-מרוקאים בחו"ל למדינה

מלך מרוקו, מוחמד השישי, לצד בנו יורש העצר, צילום: איי.אף.פי

מחווה מלכותית: מלך מרוקו מוחמד השישי אישר אמש (רביעי) את הקמתם של שלושה גופים לקהילת יהודי מרוקו במטרה לנהל את ענייניהם ולדאוג למורשתם, בתור חלק מתרבותה של הממלכה וכדי לחזק את הקשר של יהודי מרוקו החיים בחו"ל עם מולדתם.

בהצהרה של הארמון נאמר כי בסיום ישיבת ממשלה שכונסה באופן יוצא דופן בראשותו של המלך בארמון המלכותי ברבאט, הציג שר הפנים עבד אלוואפי לפתית צעדים שהוכנו במסגרת יישום ההנחיות המלכותיות להסדרת ענייני הקהילה היהודית המרוקאית. בתמונה שהתפרסמה לאחר מכן הופיע המלך כשלצידו יושב גם בנו, יורש העצר מולאי חסן.


על פי ההודעה, המהלך מגיע לאחר סדרת התייעצויות עם נציגי הקהילה היהודית ואישים הקשורים אליה.

צילום: Getty Images // בית כנסת במרוקו, צילום: Getty Images

הארגון מחדש יתבטא בהקמת שלושה גופים של קהילת יהודי מרוקו: הגוף הראשון יהיה "המועצה הלאומית לקהילה היהודית המרוקאית". תפקידה יהיה לנהל את ענייני הקהילה ולשמר את המורשת התרבותית של היהדות והערכים המרוקאים. מועצה זו תפקח על ועדות אזוריות שינהלו את העניינים היומיומיים של הקהילה. בתקשורת הערבית, אגב, העריכו כי מספר חברי הקהילה היהודית במרוקו המתגוררים כיום בממלכה נאמד ב-3,000 איש בלבד.

הגוף השני שיוקם הוא "ועדת היהודים המרוקאים בחו"ל". גוף זה יהיה אחראי לחזק את הקשר של היהודים המרוקאים החיים בחו"ל. נזכיר כי מרוקו רואה בישראל התפוצה השנייה של מרוקאים בעולם אחרי צרפת.

הגוף השלישי שיוקם הוא "המוסד הדתי ליהדות מרוקו" שתפקידו יהיה לקדם את מורשת הקהילה.

יחסי ישראל ומרוקו עלו על דרך המלך מאז הסכמי אברהם אליה הצטרפה המדינה לפני יותר משנה וחצי. שיתופי הפעולה בין ירושלים ורבאט נעים בין שילוב מרוקאים בהיי טק הישראלי ובתחומים נוספים במשק לשיתופי פעולה ביטחוניים שהתבטאו בחתימה על מזכר הבנות משותף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר