דיווח בטורקיה: המשטרה עצרה חוליה איראנית שתכננה לחטוף שגריר ישראלי לשעבר

העיתון הטורקי "מילייט" דיווח על פשיטה משטרתית בעקבות מודיעין שהגיע ממדינה זרה • החולייה תכננה לחטוף דיפלומטים ולפגוע בתיירים ישראלים

כוחות הביטחון הטורקיים באיסטנבול, צילום: איי.אף.פי

העיתון הטורקי "מילייט" דיווח היום (חמישי) על מעצר של חולייה איראנית שתכננה לחטוף את שגריר ישראלי לשעבר , לצד פגיעה בדיפלומטים ובתיירים מישראל. על פי הדיווח, המעצרים נערכו לאחר שנתקבל מידע ממדינה זרה.

על פי הפרסום של העיתון הטורקי, חברי החולייה תכננו פיגוע ירי והשיגו כלי נשק על מנת לבצע אותו. עוד נמסר כי חברי החולייה נעצרו בין ה-16 ל-17 ביוני וכי מספרם של חברי החולייה הוא עשרה וכולל סייענים מקומיים בעלי אזרחות טורקית.

עוד נטען בעיתון הטורקי כי העצורים היו אנשי שירותי המודיעין שהתחזו לסטודנטים זרים וכן אנשי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים.  הם נעצרו בבית מלון בו התאכסנו באחד מרבעי העיר איסטנבול.  

בשבוע שעבר פורסם כי ישראל סיכלה בחודש שעבר ניסיון פיגוע נגד יעדים ישראלים על אדמת טורקיה מצד גורמים איראניים. 

בתחילת החודש פורסמה אזהרת מסע לטורקיה על ידי המטה ללוחמה בטרור, בשל ההתרעה לפגיעה בישראלים על אדמת המדינה. זאת, במקביל לשורת מקרי מוות מסתוריים של גורמים איראניים לאחרונה, בין היתר מדענים. ההתרעה עדיין בתוקף. 

בתקופה האחרונה היו כמה ניסיונות, ועדיין ישנם ניסיונות לפגוע בתיירים ישראלים בטורקיה. האירוע שדווח מוקדם יותר היום כבר הסתיים, אבל אזהרת המסע כאמור וניסיונות הפיגוע כנגד תיירים ישראלים בטורקיה עדיין מתרחשים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר