איראן: הרוג ופצועים בפיצוץ במתקן גרעין צבאי

כלי תקשורת במדינה דיווחו על "תאונה קטלנית" במתחם ייצור צבאי בפרצ'ין, סמוך לבירה טהרן • הרקע לאירוע לא ברור, אך לא מדובר בפיצוץ הראשון במקום בו נטען כי המדינה מפתחת נשק גרעיני

מתקן גרעין איראני , צילום: אי.אף.פי

אדם נהרג ולפחות שניים נפצעו בפיצוץ שהתרחש הלילה (בין רביעי לחמישי) במתחם התעשייתי הצבאי בפרצ'ין, הנמצא 30 קילומטרים מהבירה טהרן.

הרשויות במדינה הודיעו כי מהנדס בשם אחסן גד בייגי נהרג ב"תאונה תעשייתית" ב"מתקן מחקר ביטחוני" סמוך לעיירה פרצ'ין. עוד נמסר כי הרשויות חוקרו תאת אופי התאונה, אך לא נרמז כי קיים חשד כלשהו לחבלה.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות "טאסנים", מדובר ב"תאונה תעשייתית" במתקן הצבאי הרגיש ושני בני אדם אושפזו בבית חולים כתוצאה מהאירוע. כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה באיראן דיווחו שתושבים באזור מסרו כי נשמע פיצוץ גדול מהמתחם.

על פי דיווחים שונים, שזכו לאימות במידע שהציגה ישראל לאומות העולם, האתר בפרצ'ין משמש את תוכנית הגרעין הצבאית של איראן לפיתוח כלי נשק גרעיניים וניסוי במרכיבים שונים של נשק גרעיני. בשנת 2020 התרחש פיצוץ אדיר במתחם שתועד על ידי גולשים ברשת האינטרנט וגם למבוכה גדולה למשטר האיראני. בטהרן טענו כי מדובר במיכל גז שהתפוצץ אך צילומי לוויין חשפו מתחם שלם שהושמד ההתפוצצות.

הפיצוץ התרחש לאחר חיסול הבכיר בכוחות קודס של משמרות המהפכה, סיאד ח'דאירי. כזכור, על פי דיווח בארה"ב, ישראל עדכנה את האמריקנים שהיא זאת שעומדת מאחורי החיסול, כאשר המטרה הייתה "העברת אזהרה לאיראן לעצור את המבצעים של כוח קודס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר