בכיר הרשות א-שייח' נועד במוסקבה עם שר החוץ לברוב

השניים דנו בשלל סוגיות, ובהן מות העיתונאית שירין אבו עאקלה • הפלשתינים: "לברוב הדגיש את הצורך בחקירת התקרית"

לברוב, החודש, צילום: איי.פי

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלשתינית חוסין א-שייח' נועד אתמול (שלישי) עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. בציוץ בטוויטר חשף א-שייח' כי הפגישה נערכה במוסקבה, ובמהלכה נידונו סוגיות אזוריות ובינלאומיות וכן נושאים בילטרליים. בפגישה השתתף גם סגן שר החוץ של רוסיה מיכאל בוגדנוב.

עוד דיווחו הפלשתינים כי לברוב מסר את תנחומיו על מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, והדגיש את הצורך בביצוע חקירה כוללת ומקצועית של תקרית הריגתה.

ביקורו של א-שייח' ברוסיה מגיע כשבועיים בלבד לאחר ביקור משלחת בכירי חמאס חו"ל ברוסיה, אז נפגשו עם בוגדנוב וניסו לארגן מפגש בדרג בכיר יותר עם לברוב עצמו. על אף שבחמאס קיבלו הזמנה כללית לפגישה עם לברוב, טרם נקבע לה מועד.

לברוב ובלינקן דנו במשבר באוקראינה // צילום ארכיון: רויטרס

בעבר היו ניסיונות מצד רוסיה לתווך בין חמאס לפתוח במאמץ לקרב בין שני הצדדים היריבים ולקדם את המגעים לפיוס בין עזה לרמאללה, אולם אלה לא הועילו.

המגעים בין הרוסים לפלשתינים באים, בין היתר, במסגרת רצונה של מוסקבה לזכות בהשפעה מסוימת בסכסוך הישראלי-פלשתיני כמשקל נגד לארה"ב.

ביקורו של א-שייח' ברוסיה בא על רקע המתיחות שהתפתחה בין ירושלים למוסקבה בעקבות הדברים הקשים שהשמיע לברוב בעניין "שורשיו היהודיים של היטלר" - מה שיצר תקרית דיפלומטית וגרר גינויים חריפים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר