לראשונה: נחשפו תמונות מתוך ארמון הפאר של פוטין

אתר האינטרנט של איש האופוזיציה אלכסי נבלני העלה תחקיר חדש על מעון הענק המפואר של נשיא רוסיה • על אף שהשלטון הכחיש כי הארמון שייך לנשיא, התמונות שנחשפו מצביעות על קשר ישיר לפוטין

הדמיה של ארמון הפאר לצד תמונות אמיתיות מהארמון

מבוכה לנשיא רוסיה: אתר האינטרנט של איש האופוזיציה הרוסי הכלוא, אלסי נבלני, חשף היום (חמישי) סדרה של תמונות מתוך ארמון הפאר של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לחופי הים השחור בדרום רוסיה.

בתחקיר מקיף שכלל תרשימים ואימות של התמונות עם תוכניות הבנייה, הפריך אתר האינטרנט החתרני את טענות השלטון כי הנתונים שפורסמו בעבר אודות הארמון היו שקריים והצביע על קשר בין הארמון רחב הידיים לנשיא הרוסי. בעבר נחשפו תמונות מבחוץ של מעון הפאר אך מדובר בפעם הראשונה שתמונות צצות מתוך המתחם הגדול. 

התמונות שנחשפו צולמו ככל הנראה על ידי עובדים במקום, במהלך שלב עיצוב הפנים והריהוט של המעון הנשיאותי הלא רשמי. בתמונות נראים אולמות נשפים, מסדרונות ארוכים עם קירות מצופי זהב וריהוט עתיק ויקר. בתמונות נראות מיטות אפיריון, פסלים בגודל אמיתי של נשים עירומות וחדר שבוי כולו בסגנון ערבי עם עמוד לריקוד וכריות ישיבה.

בנוסף, בתמונות נחשף משרד הנראה כמו העתק מדויק של משרד העבודה של הנשיא הרוסי הנמצא במוסקבה, והעתק שלו קיים גם בארמונו של פוטין בסוצ'י. הסמלים המופיעים על הריהוט הם סמלי הנשיאות הרוסית .

עמוד ריקוד ופאר מזרחי בארמון של פוטין,

על פי התחקיר המקורי, האחוזה כוללת ארמון המשתרע על פני 17,691 מטר מרובע שבו קזינו פרטי, אולם קולנוע גדול, מועדון חשפנות ומרחצאות. התחקיר כולל הדמיות של המתקנים השונים שנעשו על פי מידע שהודלף מבעלי מקצוע שעבדו במתחם היוקרתי.  האתר שפרסם ארגונו של נבלני מאפשר לצופים לצלם תמונת סלפי בתוך הארמון.

אך הפאר לא נגמר בין כותלי הארמון. התחקיר טוען כי המתחם היוקרתי, שגדול פי 39 מנסיכות מונקו, כולל מנהרה שנחצבה בהר ומגיעה לחוף ים פרטי, גשר תלוי על מצוק המוביל לבית תה, כנסייה גדולה, בקתת ציידים ביער, מנחת מסוקים ובונקר אדיר ממדים. עוד נטען כי בשטח, שנרכש על ידי שירות הביטחון הרוסי, נבנו וילות מפוארות עבור מקורביו של הנשיא. "זו מדינה בתוך מדינה, שבה פוטין שולט כצאר", נכתב באתר.

הדמיה של ארמון הפאר לצד תמונות אמיתיות מהארמון,
סמל הנשיאות הרוסי על ריהוט בארמון של פוטין,

"מדובר בעסקת השוחד הגדולה ביותר בהיסטוריה", מסביר האתר וטוען כי הכספים ששימשו על מנת לבנות את הארמון העצום הגיעו ממקורביו של הנשיא, שעשו את הונם מניצול משאביה של המדינה הרוסית. ארגונו של נבלני טוען כי בניית הארמון עלתה 1.35 מיליארד דולרים ושחלקם הגיעו, בדרך עקיפה, מקופת האוצר הרוסית.

הדמיה מול מיטת האפיריון בארמון של פוטין,

עוד נטען בתחקיר כי הארמון העצום עומד בינתיים שומם בשל טעויות רבות שנעשו במהלך בנייתו, שבהן טעות קריטית במערכת האוורור של הארמון.  דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הגיב בקצרה לתחקיר שפורסם וטען כי המידע המוצג בו איננו נכון. נבלני מוחזק מאחורי סורג ובריח מעל שנה. התחקיר על ארמונו של פוטין פורסם לראשונה כמה ימים לאחר מעצרו של איש האופוזיציה הרוסי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר