"מתחילים לדבר על מעבר לישראל": השחתת סניפי הבנק ברחבי בריטניה מפחידה את היהודים

יהודים החיים בלונדון, שבה הושחתו חלק גדול מהסניפים, חוששים לגורלם • "אנחנו נגעלות ומזועזעות ממה שקורה כאן, יש כאלה שמפחדות", מספרת אמילי, המתגוררת בבירה האנגלית • אירוע הוונדליזם התרחש ביותר מ-20 סניפי הבנק בטענה שהוא משקיע בחברות נשק ישראליות

סניף בנק שהושחת בלונדון. צילום: ללא קרדיט

יממה לאחר שפעילים פרו-פלשתינים בשם Palestine Action ניפצו יותר מ-20 סניפי בנק "Barclays" בכמה מוקדים באי הבריטי, יהודים המתגוררים בלונדון שבה הושחתו חלק גדול מהסניפים, עדיין מזועזעים מהמתקפה והוונדליזם.

מפגינה פרו פלשתינית משחיתה דיוקן של הלורד בלפור בבריטניה | מתוך X

"קמנו אתמול (שני) בבוקר והגענו לבית הקפה הקבוע שלנו באחת מהשכונות הנחמדות בלונדון וראינו שהמבנה של הבנק שנמצא ליד הושחת לגמרי. היו זכוכיות על הרצפה כי הם ניפצו את השמשות וספריי אדום היה מפוזר על המבנה ואזור הכספומט", מספרת אמילי, תושבת שכונת Saint Johns Wood בלונדון.

סניף בנק שהושחת בלונדון על ידי פעילים פרו-פלשתינים, צילום: ללא קרדיט

"זו שכונה שיש בה הרבה יהודים ואני חברה בקבוצת וואטסאפ של אלף נשים יהודיות. אנחנו נגעלות ומזועזעות ממה שקורה כאן, יש כאלה שמפחדות. יהודים כבר מתחילים לדבר על מעבר לישראל, למיאמי או לכפרים באנגליה ששם יש תחושה פחות מאיימת", אמרה אמילי.

"חלק מהיהודים בערים הגדולות רק מחכים שהילדים יסיימו את בית הספר כדי לעבור למקומות שקטים ורגועים יותר, ופחות מאיימים. הדברים פה רק מתדרדרים ויש תחושה שאחרי הבחירות בחודש יולי המצב רק ילך ויחמיר", הסבירה. 

סניף בנק שהושחת בלונדון, צילום: ללא קרדיט

אירוע הוונדליזם התרחש ביום שני ביותר מ-20 סניפי הבנק בפעילות מתואמת של פעילים פרו-פלשתינים. הטענה של הפעילים הייתה כי בנק Barclays נמצא בשיתוף פעולה ומשקיע בחברות נשק ישראליות, ולפיכך החליט הארגון לתקוף את סניפי הבנק ברחבי בריטניה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר