החשד: חילול אנדרטת השואה בפריז - מבצע רוסי לערעור היציבות

השבועון "לה קנאר אנשנה": את "הידיים האדומות" על קיר חסידי האומות ציירו אזרחי בולגריה, שנמלטו אחרי המזימה לבריסל • דפוס הפעולה היה זהה לפרובוקציה אחרת, שנוהלה על ידי איש עסקים בעל קשרים במוסקבה • הערכה: מטרת המזימות - אזהרה למקרון

הידיים האדומות סמוך לאנדרטת השואה בפריז. צילום: איי.אף.פי

לפני קצת יותר משבוע, ציירו אלמונים סמלים של המחאה הפלשתינית ליד אנדרטת השואה בפריז – כעת חושף השבועון "לה קנאר אנשנה" כי מדובר בפרובוקציה של הקרמלין.

על פי השבועון, שני החשודים בחילול "קיר חסידי אומות העולם" באמצעות ציור כפות ידיים אדומות הם אזרחי בולגריה וכך גם שותפם שתיעד את המזימה.

באמצעות מצלמות אבטחה, התחקו החוקרים אחרי מסלולם של השלושה וגילו כי ביצעו את המעשים בסביבות שלוש לפנות בוקר בלילה שבין 13 ל-14 במאי. החוקרים גילו כי השלושה יצאו ממלון ברובע ה-20 בפריז, ומיד השלמת המזימה נמלטו לבריסל.

לפי התחקיר, דפוס הפעולה של השלושה דומה להפליא למבצע שבו צוירו סמלי מגן דוד ברחבי פריז באוקטובר האחרון. אז חשפו החוקרים הצרפתים כי ארבעה אזרחי מולדובה הם שציירו את הסמלים, וכי מאחוריהם עומד איש עסקים בעל קשרים הדוקים למוסקבה. שניים מתוך הארבעה נמלטו אחרי המעשה לבריסל באותה חברת אוטובוסים שבה עשו את דרכם לבלגיה החשודים הבולגרים.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, צילום: אי.אף.פי

מאז יום רביעי הופצו צילומי "הידיים האדומות" ברשתות החברתיות – בין השאר על ידי חשבונות רוסיים פיקטיביים. "מאז גירוש של כארבעים מרגלים רוסים שעבדו תחת כיסוי דיפלומטי באפריל 2022, למוסקבה לא היו סוכנים כדי להוביל מבצעים לערעור היציבות כאן", אמר פקיד צרפתי בכיר. "על כן, השימוש בבולגרים ובמולודבים שמגיעים לכאן למשימות קצרות ועוזבים.

מדובר בניסיון לאותת למקרון שרוסיה מסוגלת לפעול על אדמת צרפת מתי שהיא רוצה ואיך שהיא רוצה". על הקיר מונצחים 3,900 צרפתים או לא-יהודים ששהו בצרפת, שהצילו יהודים מפני הנאצים. נשיא צרפת עמנואל מקרון כינה את חילולו "מעשה אנטישמי מזעזע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר