אנשי אמנסטי והשלט מול שגרירות ישראל בדבלין. צילום: אקס

"שדרות האפרטהייד": אמנסטי אירלנד במחאה נגד שגרירות ישראל

פעילים החליפו את שלט הרחוב בו נמצאת הנציגות הישראלית בבירה האירית כאקט מחאה נגד המלחמה ברצועת עזה • בארגון טענו: "משטר האפרטהייד המתמשך של ממשלת ישראל בפלסטין מביא הפרות נוראות של זכויות האדם"

המחאות באירלנד ממשיכות, ונראה שהמדיניות האנטי ישראלית שנוקטת הממשלה באירלנד מגיעה לרחובות הבירה דבלין.לאחר שבמהלך החודש האחרון ניסו פעילים פרו פלשתינים להחליף את השם של פארק הרצוג – על שמו של חיים הרצוג ז"ל, הנשיא השישי של מדינת ישראל ואביו של הנשיא הנוכחי יצחק הרצוג -לפארק הינד, על שם ילדה פלשתינית שלטענת הפעילים נהרגה על ידי צה"ל, פעילי ארגון 'אמנסטי אינטרנשיונל' הפגינו בסוף השבוע האחרון מחוץ לשגרירות ישראל והחליפו את שלטי הרחוב שבו השגרירות נמצאת בשלטים עם הכיתוב "שדרות האפרטהייד".

לפי הדיווח באתר החדשות "newsTalk", הפעילים טענו שהם ביצעו את הפעולה כדי "להדגיש את שיטת האפרטהייד של ממשלת ישראל הפוגעת בעם הפלסטיני" הפעילים הציבו שלטים נוספים בדמות תמרורי עצור בסמוך לשגרירויות ארצות הברית וגרמניה עם כיתוב הקורא "להפסיק לחמש את ישראל".

הפגנה פרו פלשתינית באירלנד, צילום: EPA

אמנסטי אינטרנשיונל אירלנד קראה לאחרונה למועצת הביטחון של האו"ם להטיל מייד "אמברגו נשק מקיף" על ישראל, חמאס וארגונים פלסטיניים חמושים אחרים. היא גם קוראת להפסקת אש מיידית בין הצבא הישראלי לחמאס ולשחרור כל בני הערובה. אמנסטי קראה גם לחקור פשעי מלחמה אפשריים. למרות שהארגון הודה לא פעם שחמאס עשה שימוש ציני בבתי חולים ומתקני לימוד, הארגון הינו מבקר קבוע של ישראל ואף הכריז עליה כמדינת אפרטהייד בשנת 2022.

ראש מערך המבצעים של 'אמנסטי אינטרנשיונל אירלנד', קווין נאוטון, אמר: "משטר האפרטהייד המתמשך של ממשלת ישראל בפלסטין" בא לידי ביטוי ב"הפרות הנוראות של זכויות האדם והראיות הגוברת לפשעי מלחמה המתרחשים בעזה". לדבריו, "הממשלה האירית חייבת לקרוא לישראל כמי שמבצעת את פשע האפרטהייד. ארה"ב, גרמניה ומדינות אחרות המעורבות בהעברת נשק לישראל חייבות להפסיק לספק את הנשק הזה המשמש להרג אזרחים חפים מפשע. כדי לעזור לסיים את ההרס, כולנו חייבים להשתמש בקולותינו כדי לדרוש הפסקת אש מיידית וקבועה ואמברגו על כל הנשק לישראל, חמאס וקבוצות חמושים פלסטיניים אחרים".

בסוף השבוע האחרון הצטרף ארגון הסטודנטים של אוניברסיטת טריניטי קולג' השוכנת בדבלין למחאה בקמפוסים נגד ישראל. אירלנד היא אחת המדינות הביקורתיות ביותר כלפי מדיניות ישראלית ומלחמתה בעזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו