"אין שום דבר פרובוקטיבי בלהיות יהודי": משטרת לונדון מתנצלת על התבטאות שנויה במחלוקת

בתיעוד שהתפרסם ברשתות החברתיות שוטרי המטרופולין אמרו לאדם חבוש כיפה כי הוא "מייצר אנטגוניזם" בזמן הפגנה פרו-פלשתינית • המשטרה פרסמה הבהרה שעוררה זעם, ונאלצה להוציא התנצלות נוספת • "השימוש במונח 'יהודי גלוי' הוא מצער מאוד - זה לא הבסיס עליו אנחנו מקבלים החלטות"

שוטרים בהפגנה פרו-פלשתינית בלונדון. צילום: אי.פי.אי

על פי דיווחים בתקשורת הבריטית: משטרת לונדון פרסמה התנצלות לאחר ששוטר אמר ליו"ר והמייסד של ארגון "קמפיין נגד אנטישמיות" וסגן יו"ר ארגון JNF UK, גדעון פולטר, שהוא נראה "יהודי באופן גלוי" בזמן שאיים לעצור אותו בקרבת הפגנה פרו-פלשתינית.

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, נראה פולטר כשהוא חובש כיפה בקרבת הפגנה אנטי-ישראלית. שוטר שנכח במקום ביקש מפולטר להתרחק כיוון שנוכחותו גורמת ל"הפרת הסדר והשלווה" של המוחים.

תגובות חריפות

הבוקר פורסם ב-BBC כי משטרת המטרופולין פרסמה הצהרה "לאור התגובות החריפות" בעקבות הודעת ההבהרה שהוציאה, והתנצלה על כך שגרמה לפגיעה נוספת.

בהצהרה המקורית נכתב כי ישנו "טרנד חדש של מתנגדי המחאה המרכזית המופיעים לאורך המסלול כדי להביע את דעותיהם", ונטען כי "הם יודעים שהנוכחות שלהם מעוררת פרובוקציה". עם זאת, ההצהרה זכתה לביקורת חריפה והמשטרה, כאמור, פרסמה הודעת התנצלות בה נאמר כי "אין שום דבר פרובוקטיבי בלהיות יהודי".

הפגנה פרו-פלשתינית בלונדון, צילום: GettyImages

בסרטון שפורסם ברשת על ידי ארגון "קמפיין נגד אנטישמיות", נראה שוטר מאיים על פולטר ואומר כי יאלץ לעצור אותו אם לא יעזוב את המקום. בתגובה, האשים פולטר את המשטרה ביצירת "אזורים האסורים למעבר עבור יהודים".

"לא מאשים אותך, אבל אתה יוצר מטרד"

בתיעוד, אפשר לשמוע את אחד השוטרים אומר: "אתה יהודי באופן די גלוי, זאת צעדת תמיכה בפלשתין. אני לא מאשים אותך בכלום אבל אני דואג מהתגובה לנוכחות שלך". שוטר אחר התערב: "נלווה אותך מכאן כדי שתוכל להמשיך בענייניך בחופשיות. אבל אם תישאר פה, אנחנו נעצור אותך". עוד הוסיף כי פולטר "מטריד את המפגינים".

בעקבות התקרית, פולטר אמר לרשת BBC: "למרות שחוזרים ואומרים לנו שלונדון בטוחה עבור יהודים בזמן הצעדות הפרו-פלשתיניות, התקרית חושפת ששוטרי המטרופולין מאמינים שלהראות סממנים יהודיים עלול להכעיס את המפגינים. ליהודים צריכה להיות הגנה - הגנה שהמשטרה לא מוכנה לספק".

שוטרים לצד מפגינים פרו-פלשתינים בלונדון, צילום: רויטרס

פולטר הוסיף: "במקום להתמודד עם האלימות והאנטישמיות של המפגינים, נראה שהמדיניות של משטרת לונדון היא דווקא לא לתת ליהודים שומרי חוק להיות נוכחים בחלקים נכבדים מהעיר בהם מתקיימות ההפגנות המדוברות".

בהצהרת התנצלות שפורסמה על ידי משטרת המטרופולין נכתב כי: "הסרטון שפרסם ארגון 'קמפיין נגד אנטישמיות' יפגע באמונם של יהודים רבים בלונדון במשטרה, וזה ההפך ממה שאנחנו מבקשים. השימוש במונח 'יהודי גלוי' על ידי אחד הקצינים שלנו הוא מצער מאוד. זה בהחלט לא הבסיס שעליו אנחנו מקבלים החלטות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר