בשל איומי טרור: האם יבוטל טקס פתיחת האולימפיאדה בצרפת?

שלושה חודשים לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז, ומערכות הביטחון בצרפת מוצאות את עצמן במרוץ נגד הזמן • הנשיא מקרון התראיין בנושא ואמר כי הרשויות נערכות לאיום הביטחוני • יחד עם זאת, ממשלת פריז נערכת ל"תוכנית ב'"

נהר הסיין עלה על גדותיו והזיז את השעון לאולימפיאדת פריז

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, התייחס היום (שני) לאירועי האולימפיאדה שתתקיים בפריז בקיץ ואמר כי הוא בטוח שארצו תארח משחקים "מרשימים מאוד". מקרון הוסיף כי הוא אינו "נאיבי" לגבי האיום של ארגוני טרור על האירועים הספורטיביים. "אנחנו יכולים לעשות זאת ונעשה זאת", אמר מקרון לתחנת רדיו מקומית בצרפת והוסיף כי הרשויות נערכות לאיום הביטחוני.

מקרון הדגיש כי כמה אופציות של "תוכנית ב'" נמצאות על שולחנה של הממשלה הצרפתית והממשלה תקיים הערכה ביטחונית קרוב יותר למשחקים עצמם ותחליט אם יהיה בטוח מספיק לקיים את טקס פתיחת המשחקים סמוך לנהר הסיין כמתוכנן.

עמנואל מקרון, צילום: EPA

בין האתגרים המרכזיים של מקרון: אבטחת שלומם של הספורטאים הישראלים והאוקראינים, וגם שמירה על אותם ספורטאים רוסים ובלארוסים ניטרליים, שישתתפו בתחרויות תחת דגל לבן.

יו"ר הוועד האולימפי הישראלי, יעל ארד, חזרה והדגישה לפני כחודשיים כי המשלחת הישראלית תשתתף באירוע הפתיחה החגיגי של המשחקים האולימפיים "כמו כל משלחת אחרת". ארד הביעה את אמונתה במאמצים של שירותי הביטחון הצרפתיים להגן ולשמור "לא רק על הספורטאים הישראלים, אלא על כל האתלטים".

יעל ארד. ההשתתפות של ישראל לא בספק, צילום: אורן בן חקון

על פי הערכות, מארגני המשחקים יזדקקו ל־22-17 אלף מאבטחים פרטיים, נוסף על כ־30 אלף השוטרים והז'נדרמים שיפטרלו ברחבי הבירה הצרפתית ובשאר האזורים שבהם יתקיימו תחרויות. לעשרות אלפי אנשי הביטחון יצורפו גם אלפים רבים של מתנדבים, שאמורים לסייע להם בעיקר בהכוונת המבקרים הרבים, אבל גם בפקיחת עיניים נוספות, על כל צרה שלא תבוא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר