"להכריח את ישראל לעצור": כותרת העיתון הבריטי שמסכמת את שינוי דעת הקהל במערב

ה"אינדיפנדנט" הבריטי החל את המלחמה בקמפיין הזדהות עם קורבנות וחטופי 7 באוקטובר • כעת מאמר המערכת של העיתון דורש את עצירת המלחמה

שער האינדיפנדנט. צילום: צילום מסך

העיתון הבריטי, אינדיפנדנט, פרסם היום (חמישי) שער בו מופיע חלק מכתבת המערכת בנושא המלחמה ברצועת עזה, וקרא למדינות העולם לעשות כל שבכוחן על מנת להכריח את ישראל לחדול  מהמתקפה ברצועה.

העיתון, שרואה אור במהדורה דיגיטלית בלבד אך עדיים מפיק שערי דפוס, עסק בעבר בהרחבה בסיפוריהם של קורבנות טבח 7 באוקטובר והביע קו אוהד, באופן יחסי, לפעולה הצבאית ברצועת עזה בשלביה הראשוניים. כעת מאמר המערכת מבהיר את שינוי הגישה בעיתון, ומשקף במידה רבה את השינוי בדעת הקהל בבריטניה בפרט ובמערב בכלל.

"אולי זה נראה פסול שאחרי שלושים אלף פלשתינים בעזה מצאו את מותם, מה שנדרש היה מותם של שבעה עובדי סיוע כדי להסעיר את ממשלות המערב עד כדי תחושה של תרעומת, אבל זו המציאות", נכתב בשער העיתון.

"הם הפכו לסמל לאופן הפושע וחסר האחריות שבו בנימין נתניהו מנהל את המלחמה הזו. בעוד שבעבר העולם עמד לצד ישראל ברגעי הייסורים שלה, כעת הוא מתייצב יותר ויותר נגדה. הגיע הרגע לעשות כל מה שניתן כדי להפסיק את המלחמה של ישראל. זה חייב להיפסק עכשיו", נכתב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר