הבית הלבן: העברנו לרוסיה התרעה בכתב על הפיגוע במוסקבה, היא יודעת שניסינו למנוע אותו

דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי: שלוחת דאעש באפגניסטן היא האחראית הבלעדית לפיגוע • ג'ון קירבי אמר את הדברים לאחר שהגוף החוקר הראשי ברוסיה הודיע כצפוי: "מצאנו ראיות הקושרות בין המחבלים לאוקראינה"

אולם הקונצרטים "קרוקוס" למחרת הפיגוע. צילום: אי.אף.פי

ארה"ב ניסתה לסייע למוסקבה למנוע את מתקפת הטרור במוסקבה ורוסיה יודעת זאת, כך מבהיר היום (חמישי) ג'ון קירבי, דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי. שלוחת דאעש באפגניסטן קיבלה את האחריות על הפיגוע, ועל פי קירבי, היא האחראית הבלעדית.

חקירת המחבלים מהפיגוע במוסקבה | רשתות חברתיות

הדברים נאמרו זמן קצר לאחר שהגוף החוקר הראשי ברוסיה טען כי "נמצאו ראיות לקשר המחבלים לאוקראינה", לרבות קבלת סכומים גדולים. ברוסיה החלו לטעון שמדובר באוקראינה כבר ביום שישי, זמן קצר לאחר הפיגוע עצמו.

קירבי אמר עוד כי וושינגטון העבירה לגורמי מודיעין במוסקבה התרעה בכתב באשר לסכנת פיגועים באולמות קונצרטים כדי למנוע את תקיפת דאעש, וזו הייתה אחת מתוך מקבץ התרעות.

פוטין ב-19 במארס: ההתרעות - פרובוקציה מערבית | ערוץ הטלגרם SMOTRIM

תזכורת: אין ויכוח על עובדת מסירת ההתרעה לרוסיה. השאלה היא מה נעשה עמה. ולדימיר פוטין הודה בקיומה ב-19 במארס, שלושה ימים לפני הטבח במתחם "קרוקוס". אלא שהוא התייחס אליה בביטול, ובמפגש עם צמרת הפס"ב טען כי מדובר בפרובוקציה מערבית שנועדה לערער את היציבות ברוסיה.

מוקדם יותר, ב-7 במארס, הוציאה שגרירות ארה"ב במוסקבה לאזרחיה להתרחק ממקומות ציבוריים הומי אדם, במיוחד אולמות קונצרטים. בתחילת החודש הודיעה רוסיה עצמה על מעצר וסיכול חולייה של "מחוז ח'ורסאן" – אותה שלוחה אפגנית של דאעש – ברוסיה. לטענת הרשויות הרוסיות, החולייה התכוונה לפגוע בבית כנסת ברוסיה.

אלא שלאחר הפיגוע ב"קרוקוס", החלו בכירים רוסים לטשטש את האפשרות שמדובר בדאעש ומנגד, לקדם את "גרסת העקבות האוקראינים", אף שלאחר שהאסלאמיסטים קיבלו אחריות והעלו סרטון ממצלמות הגוף של המחבלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר