13 מנהיגי מפלגות בהולנד נגד המחאה הפרו-פלשתינית: "אלו לא הפגנות אלא איומים"

ראשי המערכת הפוליטית במדינה האירופית חתמו על קריאה משותפת נגד האנטישמיות • ההצהרה פורסמה בעקבות הפרעה מכוערת של מפגינים אנטי ישראלים להופעה של זמרת יהודיה

הפגנה פרו פלשתינית ברוטרדם, הולנד . צילום: איי.אף.פי

הולנד נגד אנטישמיות: 13 ראשי מפלגות במדינה חתמו על הצהרה נגד אנטישמיות, המגנה את תנועת המחאה הפרו-פלשתינית במדינה ושוללת את הלגיטימציה שלה.

"אנו מסתכלים באימה כיצד שנאת היהודים חוזרת במקומות בהם כולם חשבו שניתן להתאסף בביטחון ובחופשיות. שנאת יהודים היא לא רק משהו שנראה כשייך לתקופה שחלפה מזמן, אלא שהיא חוזרת ונדלקת שוב. אלו לא הפגנות, אלו איומים, וזה חייב להיפסק ועכשיו", נכתב בהודעת ראשי המפלגות.

ישילגז (מימין) ו-וילדרס. שותפים פוטנציאליים, צילום: אי.אף.פי

על הקריאה חתמו ראש המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט, חרט וילדרס, ומנהיגת המפלגה השנייה בגודלה בפרלמנט, דילן ישילגז-זחריוס. אליהם הצטרפו עוד 11 ראשי מפלגות המיוצגות בפרלמנט ההולנדי כשרק שתיים, מפלגה המזוהה עם המיעוטים במדינה ומפלגת ימין קיצוני סרבו לחתום על הקריאה.

הקריאה המגנה את האנטישמיות במדינה הגיעה בעקבות פרשה המסעירה את הולנד במסגרתה פעילים פרו-פלשתיניים התפרצו להופעה של הזמרת זוכת האירווזיון לני קור, איימו עליה וקראו קריאות אנטישמיות.

הזמרת ההולנדית לני קור, צילום: ויקיפדיה

פוליטיקאים מכל קצות הקשת הפוליטית בהולנד גינו את האירוע, שתפס כותרות במהדורות החדשות במדינה בראשון ובשני. חבר הפרלמנט ומנהיג המפלגה הגדולה ביותר בו, חרט וילדרס, הגיב למתקפה בציוץ ברשת X וכתב: "איזה זבל אנושי. לני קור המסכנה, הולנד המסכנה. האשמה רובצת גם על הפוליטיקאים, שעכשיו מגנים (את האירוע) אחרי ששנים על גבי שנים הם התעלמו מהכל. נתנו לכולם (הכוונה למוסלמים) פשוט להיכנס להולנד. לא אכפת להם מכלום, לא הפכו את 'מהנהר ועד לים' לעבירה פלילית."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר