הולנד: הזמרת היהודייה הותקפה בידי פרו-פלשתינים, אך מסרבת להפסיק להופיע

לני קור היא אחת מהיוצרות הוותיקות והמוערכות ביותר במדינה הצפון-אירופית • היא נשואה ליהודי ונכדה נפצע ב-7 באוקטובר • מפגינים תומכי טרור התפרצו להופעה שלה וצעקו עליה "רוצחת"

הזמרת ההולנדית לני קור. צילום: ויקיפדיה

הקרב על אירופה: לני קור, זמרת הולנדית יהודייה, הודיעה היום (שלישי) כי תמשיך בסבב ההופעות שלה ללא שינוי בתוכניות, לאחר שמפגינים פרו-פלשתינים התפרצו להופעה שלה והטיחו בה קללות ואיומים.

קור, שזכתה באירוויזיון מטעם הולנד בשנת 1969, הותקפה בידי פעילים של ארגון החרם על ישראל, שקראו לעברה "רוצחת" ושיגרו איומים שונים שהביאו להפסקת המופע, שהתקיים בעיר ואלבייק שבדרום המדינה. קור אמרה לאחר האירוע כי המפגינים "שמים להם למטרה את כל היהודים באשר הם", ואמרגן המופע אמר כי מדובר ב"תקיפה אנטישמית".

פוליטיקאים מכל קצות הקשת הפוליטית בהולנד גינו את האירוע, שתפס כותרות במהדורות החדשות במדינה בראשון ובשני. חבר הפרלמנט ומנהיג המפלגה הגדולה ביותר בו, חרט וילדרס, הגיב למתקפה בציות ברשת X וכתב: "איזה זבל אנושי. לני קור המסכנה, הולנד המסכנה. האשמה רובצת גם על הפוליטיקאים, שעכשיו מגנים (את האירוע) אחרי ששנים על גבי שנים הם התעלמו מהכל. נתנו לכולם (הכוונה למוסלמים) פשוט להיכנס להולנד. לא אכפת להם מכלום, לא הפכו את 'מהנהר ועד לים' לעבירה פלילית".

חרט וילדרס, צילום: איי.פי

אך למרות הסערה, ולמרות העובדה שמארגן ההופעה הבאה שלה, שתתקיים ביום חמישי, כבר קיבל לטענתו שיחות טלפון מאיימות - קור לא מוותרת על מסע ההופעות ולא על עמדותיה בעד ישראל.

לקור יש קשר חזק לישראל. היא נישאה לאזרח ישראלי כשהיתה בת 20 והתגיירה בישראל. שתי בנותיה של קור, שרון ודפנה, מתגוררות בישראל, ונכדה עוז נפצע בלחימה ברצועת עזה.

לאחר שנפצע, קור העלתה לאינסטגרם פוסט עם תמונתה לצד עוז, וכתבה: "עברו חודשיים מאז חמאס פלש לישראל וביצע טבח בצעירים שהגיעו לחגוג בפסטיבל מוזיקה. עברו חודשיים מאז נכדי עוז נפצע מכדור בבטנו, כשהגן על אחד מהיישובים שם מפני המתקפה". קור סיימה את דבריה בקריאת תמיכה בישראל ואיחולי החלמה לכל הפצועים בלחימה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר