הוריה של לירי אלבג חשפו תמונה של החדר בו הוחזקה בעזה

בראיון ל"דיילי מייל" הבריטי חשפו הוריה של החטופה כי צה"ל מצא DNA ודם של בתם במבנה ברצועה • "הבנו שמשפחה מחזיקה בה, לא חמאס", סיפרו

החדר בו הוחזקה לירי אלבג ברצועת עזה. צילום: ללא

הוריה של לירי אלבג, החטופה ברצועת עזה, סיפרו כי חיילי צה"ל מצאו שרידי דם ו-DNA של בתם בחדר בו הוחזקה ברצועת עזה, כך חשף העיתון הבריטי "דיילי מייל" בראיון עם בני הזוג.

בני הזוג הציגו לעיתון תמונה בה נראה חדר שנראה כמו חדר ילדים עם ארון בגדים וצעצועים מופזרים.  "בהתחלה כשראיתי את התמונה שמחתי שהיא בחדר של ילד. היו שם בגדי ילדים בארון וזה נתן לי הקלה לדעת שהיא לא הייתה במקום מפחיד", מספרת האם שירה. "ואז, הבנתי שהיא עם משפחה. הם חטפו אותה, לא החמאס. זה כמו שאני אשמור את הילד של מישהו אחר נעול אצלי בבית", אמרה האם. 

לירי אלבג, צילום: ללא

בשבוע שעבר אמרה האם, בראיון לרשת ב', כי קיבלה את המידע מחטופות ששוחררו במסגרת העסקה הקודמת: "בשבוע שכנראה ריכזו מספר גדול של חטופות שאחר כך חלקן שוחררו, הן העבירו חוויות. באותה נקודת זמן לירי נשארה במנהרה, אנחנו משערים שהיא עדיין שם". שירה הוסיפה ותיארה את התחושות הקשות: "ניסיתי כמה פעמים לשבת בחדר חשוך בבית ולסגור את עצמי, בלי טלוויזיה, בלי טלפון, בלי שום דבר -הצלחתי אולי לשעה וקמתי בבכי".

100 ימים ל-7 באוקטובר: בכיכר החטופים עדיין מחכים ללירי אלבג, צילום: יהונתן שאול

שירה התייחסה לפגיעות המיניות שמבצעים מחבלי חמאס בחטופות ובחטופים בשבי: "אני כל הזמן מנסה לדמיין מה היא עוברת שם, זה נורא קשה. אנחנו כולם יודעים שהרבה בנות עברו שם פגיעות וכאמא אני מנסה לא לחשוב על זה בכלל - אני מנסה לא לדמיין את זה. כשאני פוגשת את המשוחררות מדי פעם אני שואלת ככה על דברים שאולי הן לא סיפרו לי. האמת שאני מבקשת לשמוע רק את הדברים הטובים שהיו באותה תקופה כי הדברים הרעים כבר לא רלוונטיים".

שירה סיפרה מה אמרו לה המשוחררות: "יש דברים מצחיקים כי לירי היא ילדה שמדמיינת כל הזמן. היא הייתה אומרה להן 'בואו נדמיין שאנחנו במסעדה, מה הייתן רוצות לאכול?'. כל אחת הייתה צריכה להגיד מה הכי בא לה והן היו גם מתעצבנות עליה - 'אבל לירי, בגללך אנחנו רעבות עכשיו עוד יותר'".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר