"מה שקורה בעזה גרוע מהשואה": עיתונאי צרפתי הטריד נוסע יהודי באוטובוס

פובליציסט לבנוני-ארמני תיעד את עצמו כשהוא מטריד נוסע יהודי מבוגרת בפריז • הגולשים ברשת,בהם פרו-פלשתינים, זעמו על התנהלותו

מפגינים פרו פלשתינים בפריז. צילום: אי.פי.אי

מופע אנטישמי בתחבורה הציבורית בצרפת: ליאו ניקוליאן, עיתונאי ופובליציסט בצרפת, תיעד את עצמו כשהוא מטריד בשאלות גבר יהודי קשיש באוטובוס במרכז הבירה הצרפתית.

ניקוליאן, אזרח צרפת ממוצא לבנוני-ארמני, התעמת עם הוסע יהודי מבוגר והעלה לרשת החברתית אקס סרטון שח התקרית. בציות כתב ניקוליאן: "חוסר הנוחות של צרפתי באוטובוס, יהודי אחד, שיכול להיות הדוד של מאיר חביב (חבר פרלמנט צרפתי ציוני) או בנימין נתניהו, שותף לשתיקה סביב רצח העם בעזה. שתיקה היא שותפות לדבר עבירה".

חשד לאנטישמיות: עיתונאי צרפתי מטריד נוסע יהודי באוטובוס



בסרטון נראה ניקוליאן כשהוא מטריד את הנוסע, שצופה בפרק מהסדרה "האנטומיה של גריי" בטלפון הנייד שלו ולבוש באופן ברור בבגדים של יהודי חרדי. בסרטון ניקוליאן שואל את האיש "מה אתה חושב על רצח העם שנעשה בעזה?", כשהאיש מנסה להתחמק העיתונאי גוער בו "מה קרה? אתה יכול להגיד את דעתך".

לאחר מכן עובר ניקוליאן להרצות לאיש עליו כפה את השיחה. " על רצח העם של הילדים שנעשה בעזה ורצח הפלשתינים נעשה ע"י נתניהו. השואה הייתה נוראית אבל רצח הפלשתינים הוא יותר נוראי", אומר הפובליציסט. בסוף הסרטון נראה ניקוליאן כשהוא דולק בעקבות היהודי מהאוטובוס.

אך אם ניקוליאן ציפה לקבל רוח גבית ברשת החברתית, נרה כי ההפך קרה. מאות גולשים הגיבו לפוסט ודרשו כי ימחק את הסרטון ויחדל מלהטריד נוסעים בתחבורה הציבורית. גם גולשים שהציגו את עצמם כתומכי הפלשתינים גערו בעיתונאי שאל לו להטריד עוברי אורח בגסות. גולשת בשם טשי כתבה: "לאדון הזה יש זכות לא לרצות לתקשר איתך או להיות מצולם. מה שאתה עושה מסוכן ופוגע במטרה. אני תומכת בפלשתין ואנחנו חייבים לגנות את ישראל אבל אנחנו חייבים להניח לאנשים כמו האדון הזה לנפשם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר