סקר חושף: רוב גדול בבריטניה למשאל עם חדש על חזרה לאיחוד האירופי

בדיקה שעשה מכון מחקר מוביל במדינה חשפה כי 55 אחוזים מהציבור בממלכה המאוחדת סבור שהיציאה מהאיחוד הייתה טעות • רוב גדול סבור גם שמצבה הכלכלי של המדינה התדרדר מאז הפרישה מהברית

מפגינים נגד הברקזיט בלונדון , צילום: רויטרס

יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי הפכה תחת שלטונו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון לעובדה מוגמרת, אך סקר חדש מראה שרוב גדול של הציבור במדינה מעוניין כעת במשאל עם על הצטרפות מחדש לשורות האיחוד.

הסקר, שפורסם על ידי מכון המחקר הכלכלי הבריטי "סוואנטה", מראה כי 65 אחוזים מהציבור הבריטי תומכים בקיום משאל עם חדש על חזרה לאיחוד, עליה של עשרה אחוזים מאז הסקר הקודם בשנה שעברה. בנוסף, מספר המתנגדים למשאל עם חוזר ירד לפחות מרבע מהציבור הבריטי.

עוד נחשף כי 55 אחוזים מהציבור הבריטי סבורים כי העזיבה של לונדון את האיחוד הייתה טעות וכי מצבה הכלכלי של בריטניה גרוע יותר משהיה בתקופת החברות באיחוד ומצב משבר ההגירה למדינה לא השתפר אלא החמיר. בנוסף סבור רוב בבריטניה כי מעמדה הבילאומי של ארצם התדרדר באופן משמעותי בשנתיים שעברו מאז היציאה מהאיחוד האירופי.

מפגינים נגד הברקזיט, צילום: צילום: אי. פי. איי

כריס הופקינס ממכון "סוואטונה" סיפר ל"טלגרף הבריטי כי "רבים העריכו יותר מידי את היתרונות שגלומים ביציאה מהאיחוד האירופה. עם זאת, קשה לראות כיצד הצטרפות לאיחוד תפתור את הבעיות הכלכליות של בריטניה, אבל התפיסה היא מה שמשנה".

 אזרחי בריטניה הצביעו בשנת 2016 על עזיבת האיחוד ברוב קטן יחסית וההחלטה נכנסה תוקף בשנת 2020, לאחר התעקשות של המפלגה השמרנית להוציא לפועל את התהליך למרות פגיעה אפשרית בכלכלתה של בריטניה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר