משטרת אוסלו: "הפיגוע נגד הקהילה הגאה - טרור אסלאמי"

הבירה הנורבגית מתאבלת על שני אזרחים שנהרגו במתקפה על בר של הקהילה הגאה ומועדון ריקודים במרכז העיר • מצעד הגאווה שתוכנן להיום בוטל אך אלפים צעדו סמוך למקום הפיגוע

אזרחים מתאבלים על נרצחי הפיגוע באוסלו, צילום: איי.פי

טרור אסלאמי בסקנדינביה: המשטרה בבירת נורבגיה אוסלו הודיעה היום (שבת) כי אירוע הירי בו נרצחו שני בני אדם ונפצעו עוד 21 בבר של הקהילה הגאה  ברכז הבירה, הוא פיגוע טרור אסלאמי.

על פי הודעת המשטרה, החשוד שנעצר עבר תהליך של הקצנה דתית וסבל מבעיות נפשיות בעבר. הרשויות באוסלו הודיעו כי הגישו אישומים נגד המחבל העצור וכי הכוונה היא לשפוט אותו על ביצוע מתקפת טרור, רצח וניסיון רצח. החשוד, בן 42 ותושב אוסלו, הוא גבר ממוצא איראני, כך על פי כלי תקשורת מקומיים.

רויטרס

ראש ממשלת נורבגיה, יוהנס גר סטיורה, התייחס לאירוע הדמים ואמר: "מדובר במתקפה נוראית ומזעזעת ביותר על אזרחים תמימים".

האירוע התרחש בבר גייז "לונדון" במרכז אוסלו, סמוך לשעה 02:00 בלילה (שעון ישראל). לפי עדויות של אנשים במקום, היורה הגיע לבר "לונדון" והחל לירות לעבר המבלים במקום. משם המשיך למועדון ג'אז סמוך, והמשיך לירות לעבר עוברים ושבים. הוא נעצר לבסוף על ידי שוטרים ואזרחים שדלקו אחריו ברחוב סמוך.

בעצת המשטרה, הקהילה הגאה בבירה הנורבגית החליטה לבטל את מצעד הגאווה שתוכנן להתקיים אתמול, אך אלפים מתושבי הבירה קיימו צעדה חלופית בסמוך למקום בו בוצע הפיגוע. "אני מחושבת שזה נפלא שמתקיים מצעד בסמוך לזירת הרצח, אם הוא לא היה מתקיים, זה היה ניצחון עבור הרוצח", סיפרה לסוכנות הידיעות איי.אף.פי תושבת המקום בשנות ה-50 לחייה. תושבים אבלים בהניחו זרים ודגלי גאווה בסמוך למקום בו התרחש הפיגוע.  

זירת הירי באוסלו, צילום: רויטרס

לפי מספר עדי ראייה היורה השתמש בנשק אוטומטי. "זה היה ירי מדויק", סיפר אחד המבלים במקום לעיתונות המקומית, "ראיתי פצועים עם פגיעות ראש ששוכבים על הרצפה". הוסיף עד הראייה.

ממשטרת אוסלו נמסר כי רק אדם אחד ביצע את הירי. לפי דובר המשטרה, שוטרים עצרו את החשוד כחמש דקות לאחר שנתקבל הדיווח הראשוני על הירי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר