"כל לילה אנחנו יושבים במרתף, לא יודעים אם נשרוד": צעיר מקייב בעדות מההפגזות

פול התחבא בשירותים כדי להישמר מפני ההפצצות הבלתי פוסקות של הצבא הרוסי על עירו • שיתף את "ישראל היום" במסר שלו לעולם: "זו מלחמה אמיתית, תעשו שהיא תיפסק"

עדות בגוף ראשון מלילה של הפצצות בקייב // צילום: פול, מקייב

פול, צעיר אוקראיני, התחבא במהלך הלילה (שלישי) בשירותים, בזמן ההפגזות הבלתי פוסקות של הצבא הרוסי על קייב. הוא שלח סרטון ל"ישראל היום" שבו הוא מבקש לשתף את המסר שלו לעולם: "אנחנו מאוד חוששים. כל לילה אנחנו יושבים במרתף או בשירותים כמוני. אנחנו לא יודעים אם נשרוד".

המלחמה באוקראינה נכנסה היום ליומה השביעי, זאת לאחר תקיפות רבות נוספות של הצבא הרוסי על ערים שונות ברחבי המדינה. בתוך כך צילם הצעיר סרטון ואמר: "שמי פול ואני אוקראיני. אני כרגע במרכז קייב. אני בשירותים בדירה של חבר שלי עם שלושה כלבים. כל לילה הוא כמו האחרון. לפני עשר דקות היו שלוש פצצות בקייב", כך אמר.

אנשים הולכים בסמוך לרכבים שנפגעו בהפצצות של צבא רוסיה, בקייב שבאוקראינה (ארכיון), צילום: אי.פי.איי

"הם מפציצים הכל וכל אחד. הם הורגים אנשים, הם הורגים ילדים. על העולם לדעת על זה. פוטין רוצה להרוס את כל המדינה שלנו, את כל עמנו. זו מלחמה אמיתית. הם מפציצים בתי ספר, גני ילדים, בניינים. אם אתם יכולים בבקשה להפסיק את זה. אנחנו מאוד חוששים. כל לילה אנחנו יושבים במרתף או בשירותים כמוני. אנחנו לא יודעים אם נשרוד".

את הסרטון סיכם פול במסר מעט אופטימי עבור האוקראינים, כשאמר: "אנחנו יודעים שאנחנו הולכים לנצח כי יש כל כך הרבה אהבה ואמון בתוכנו. אנחנו מאמינים במציאות הזו. זו תקופה קשה מאוד עבור המדינה שלי, העיר שלי קייב. התפללו עבורנו כי אנחנו לא יודעים אם נשרוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר