פקיסטן: "לא ננרמל את היחסים עם ישראל"

שר החוץ הפקיסטני קשר בין כינון יחסים בין שתי המדינות בפתרון הסוגייה הפלשתינית • "הצגתי לשר החוץ האמירתי את עמדתנו הברורה בנוגע לישראל"

שר החוץ הפקיסטני קורשי // צילום: רויטרס // שר החוץ הפקיסטני קורשי

הנורמליזציה בין ישראל לבין פקיסטן: שר החוץ מחמוד קורשי טען היום (שני) כי שתי המדינות יכוננו יחסים דיפלומטיים מלאים "רק לאחר שיהיה הסדר קבע בנושא הפלשתיני". את הדברים הוא אמר לאחר שחזר מאיחוד האמירויות, שם ניסה בלא הצלחה לגרום לאבו דאבי לשחזר את הנפקת אשרות הכניסה לפקיסטנים, שלטענת אסלמבאד בוטלו בשל מגפת הקורונה.

והיום, בביקור בעיר מולטאן שבמזרח פקיסטן, קורשי סיפר: "הצגתי לשר החוץ האמירתי את עמדנו הברורה בנוגע לישראל". לדבריו, פקיסטן "לא יכולה ליצור יחסים עם ישראל ללא שיימצא ההסדר בסוגייה הפלשתינית".

שר החוץ אמר עוד כי הוא הסביר לשר האמירתי "את הרגשות שלנו הפקיסטנים לגבי פלשתין וקשמיר, והוא הבין את הנושא". מעבר לכך, קורשי טען כי "לא הוטל עלינו לחץ לנרמל יחסים עם ישראל, ואנחנו נקבל החלטות בהתאם לטובתה של פקיסטן".

"אלוהים בנה את בית המקדש עבור היהודים"

קורשי אמר זאת יומיים לאחר שהמנהיג הדתי של מפלגת "ג'מעיית עולמה א-אסלאם" (JUI-F) כיום ויו"ר מועצת האידיאולוגיה הפקיסטנית לשעבר, מאולנה מוחמד חאן שראני, הכריז בכנס שנערך בשבת, כי הוא תומך בנורמליזציה עם ישראל

צילום: Noor Dahri

הוא נשאל "מה עמדתך בנוגע להכרה פקיסטנית בישראל?" והמנהיג הדתי השיב: "זו סוגיה בינלאומית, ואני תומך בהכרה במדינת ישראל". שראני הוסיף כי "כדאי למשכילים מוסלמים לקרוא את הקוראן שבו מוחמד אומר למשה 'הענקנו אדמה בשמך או הענקנו אדמה לאנשיך'. כלומר הם צריכים לקרוא ולהבין מה שהקוראן אומר". שראני ציין כי "הקוראן וההיסטוריה מוכיחים לנו שאדמת ישראל שייכת ליהודים בלבד. המלך דוד בנה את בית האלוהים בירושלים עבור היהודים ולא עבור הפלשתינים".

יועצו של ראש ממשלת פקיסטן אימרן חאן להרמוניה דתית והמזרח התיכון, טאהיר אשרפי, הגיב כי "אלו שמועות במטרה לגרום לכאוס שיפגע בתדמיתה של פקיסטן בעולם המוסלמי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר