בעקבות טרגדיה: סין משנה הנחיות לנשים שיולדות במהלך סגר

בעיר שיאן, שבה יש 13 מיליון איש, מתקיים סגר נוקשה ביותר, שהוביל בין היתר למותו של עובר במהלך לידה ברחוב • הסיבה: האישה סורבה טיפול בבית החולים כי לא היתה לה בדיקה שלילית לנגיף הקורונה

רחובות שוממים בשל סגר הקורונה בעיר שיאן בסין, צילום: איי.פי

נערה בת 19 בהריון ניסתה להיכנס לבית החולים המקומי בעיר שיאן אך סורבה לאחר שלא היה בידה תוצאת קורונה שלילית. היא החליטה להמתין מחוץ למתחם הרפואי יחד עם בעלה וכעבור זמן מה החלה לאבד דם, מה שגרם בסופו למותו של העובר בבטנה.

סרט שצילם בעלה של האשה בה נראית שלולית דם על רגליה התפשט ברשתות החברתיות וגרם להלם רב וכעס גובר בקרב התושבים, כמו גם למבוכה בקרב רשויות אשר פתחו בחקירה וישנם כבר מספר פקידים שנענשו, כולל מנהל בית החולים אשר הושעה מתפקידו. כמו כן, בית החולים הוכרח לפרסם הודעה התנצלות, לשלם פיצויים "ולשפר את תהליך לקבלת טיפול", פרסמו הרשויות.

כל מה שצריך לחורף במבצע

כזכור, המשטר הטיל סגר מוחלט על שיאן, עיר בעלת 13 מיליון תושבים. בימים האחרונים הצטברו הדיווחים על רעב ממנו סובלים חלק גדול מהאזרחים בעקבות מדיניות ה"אפס סובלנות" בה נוהגת המדינה. החנויות סגורות ומשלוחי המזון שמרכזות הרשויות לא מספיקות להגיע לכולם. בעקבות הזעזוע מהמקרה, הרשויות הדגישו אתמול כי על בתי החולים בעיר להמשיך לטפל באנשים ויש ליצור "מזדרונות ירוקים" שבהם יוכלו להיות גם אנשים שאין להם תוצאת קורונה שלילית. נשים הרות, חולי סרטן שצריכים טיפולים, ועוד שורה של אנשים אחרים יוכלו להיכנס למזדרונות האלו גם ללא בדיקה שלילית בתוקף. 

בחמישי דווחו על 63 נשאים סימפטומטים וסך של 1,800 מאומתים סימפטומטים בחודש האחרון ללא מתים. במקביל, ישנם עשרות אלפי אנשים שנמצאים כעת בבידוד במחנות מיוחדים המיועדים לכך לאלו שנחשפו לחולה מאומת.

אבל חרף המספרים הנמוכים המצב נראה מורכב יותר עם עשרות מאומתים חדשים בכמה מחוזות. כ-500 ק"מ מערבית לשיאן ישנו את מחוז חנאן, שם התגלו 64 מקרים נוספים של חיוביים סימפטומטים לנגיף ברביעי והגבלות נוספות מיושמות בשעות אלה, כולל איסור על נסיעות בין-עירוניות, זאת בנוסף לעובדה ששדה התעופה של שיאן כבר הושבת לטיסות נכנסות ויוצאות מאז אמש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר