"תיעוד מבעית": גם התקשורת העולמית עוסקת בסרטון חטיפת התצפיתניות

ב-CNN העלו את הסרטון לכותרת הראשית • ב"דיילי מייל" הקדישו סיקור נרחב, למרות הקדמת הבחירות בבריטניה • ב"טלחראף" ההולנדי הזדעזעו מאמירות מחבלי חמאס • גם הבילד הגרמני מדווח באחת הכותרות הראשיות על מחבלי החמאס שלועגים לחיילות החטופות ואומרים ש"את אלה אפשר להכניס להיריון"

ציוץ של רשת CNN. צילום: צילום מסך

סרטון החטיפה המצמרר של התצפיתניות מבסיס נחל עוז עולה לכותרות במערב.

רשת CNN העלתה את הסיפור לכותרת הראשית באתר. "משפחות של בנות ערובה ישראליות משחררות תיעוד גרפי של החטיפה כדי להגביר את הלחץ על נתניהו", נכתב בכותרת של הרשת האמריקנית.

ה"טלחראף" ההולנדי, צילום: צילום מסך

ב"טלחראף" ההולנדי הוצבה הכתבה במשך זמן רב כשנייה בחשיבותה בעמוד. בעמוד הכתבה מתארים העורכים את תוכן הסרטון ומבליטים את האיום המחליא של אחד המחבלים: "אלה בנות שאפשר לעבר. אלה ציוניות".

הסיקור ב"דיילי מייל", צילום: צילום מסך

גם ב"דיילי מייל" הבריטי הזדעזעו מהאמירה והפכו אותה לכותרת הכתבה. "תיעוד מבעית חדש מתאר את קנאי חמאס מאיימים על צעירות ישראליות באונס והפיכה לאמהות של ילדיהם – כאשר בנות הערובה – אחת מהן בפיג'מת סנופי – מתחננת להשתחרר", מפרטת הכותרת של הצהובון, שכמו כל התקשורת הבריטית עסוק הערב בהכרזה על הקדמת הבחירות.

גם "הבילד" הגרמני מדווח באחת הכותרות הראשיות על מחבלי החמאס שלועגים לחיילות החטופות ואומרים ש"את אלה אפשר להכניס להיריון".

גם הבילד הגרמני מדווח באחת הכותרות הראשיות על "מחבלי החמאס שלועגים לחיילות החטופות ואומרים ש"את אלה אפשר להכניס להיריון", צילום: צילום מסך

באיטליה, "לה רפובליקה" הקדיש מקום בולט באתר לסרטון ולסיפור החטיפה - שני רק לדיווח החי מגמר הליגה האירופית בכדורגל, שבו משתתפת קבוצה איטלקית (אטאלנטה). גם ב"לה סטמפה" העלו את סרטון החטיפה, מלווה בהסבר על האירועים בנחל עוז.

ב"קלארין" הארגנטינאי הובילה הכתבה על החטיפה את מדור החוץ. "אזוקות ומדממות", נאמר בכותרת. "הווידאו המבעית של חטיפת חמש הצעירות, שעדיין מוחזקות בשבי חמאס".

הסיקור ב-ABC הספרדי, צילום: ללא

בתקשורת הספרדית את הכותרות תפסה ההכרה של מדריד במדינה הפלשתינית והתגובות למהלך, אבל אם האתר ABC העניק מקום ואף מקום בולט למדי לסרטון, "אל פאיס" - האתר הנקרא ביותר בספרדית - ו"אל מונדו" לא הציגו אותו בדף הבית (לפחות נכון לשעת הכתיבה של שורות אלה).

בין כל אלו בולטת בהיעדרה כותרת על הסרטון באתר "הגארדיאן" הבריטי. בעמוד הבית של האתר שבו מופיעות 4 כתבות על המלחמה, אין שום אזכור לסרטון המבעית.

ה"גארדיאן" הבריטי. שום אזכור בעמוד הבית, צילום: ללא

בהכנת הידיעה השתתף ניסן שטראוכלר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר