מנהיג האופוזיציה בקנדה: גם בעוד אלף שנה ייאמר עם ישראל חי

מנהיג האופוזיציה הקנדית: לא יודע מה יהיה מחר, אבל גם בעוד אלף שנה היהודים יהיו כאן

בנאום מרגש בבית כנסת במונטריאול, אמר פייר פואלייבר: "אני רוצה שתדעו שיש לכם ידידים - לא רק במפלגה השמרנית אלא בקנדה כולה" • הדברים באו על רקע העלייה בתקיפות האנטישמיות במדינה מאז אוקטובר האחרון

ראש המפלגה השמרנית ומנהיג האופוזיציה הקנדית, פייר פואלייבר, ביקר בבית כנסת במונטריאול, נשא נאום בעד ישראל – ובסיום הביקור סיפק ציוץ מרגש.

"איננו יודעים מה ילד יום", כתב פואלייבר ברשת החברתית X. "אבל בעוד אלף שנה, כאשר השמש תשקע ביום שישי, מיליוני יהודים ברחבי העולם ישמרו שבת". 

הציוץ היה פרפזה על סיומת הנאום פואלייבר, שדיבר במהלכה כיצד יכלו היהודים לרודפיהם לאורך אלפי שנים, שעה שהצוררים מהמן ועד המשטרים הטוטליטריים הולשכו לפח ההיסטוריה. 

פואלייבר מאזין לראש הממשלה טרודו, ראש המפלגה הליברלית, צילום: רויטרס

לפי הסקרים בקנדה, פואלייבר נחשב למועמד המוביל לזכות בראשות ממשלת קנדה, מתח ביקורת על המשך העברת הכסף לאונר"א מצד הממשלה הליברלית של ג'סטין טרודו. "נמשיך לעמוד על הזכות של ישראל להגן על עצמה ונתנגד לכל הצעה באו"ם שתתמקד באופן לא הוגן במדינה היהודית", אמר פואלייבר. "אנו מאמינים בפתרון מוסכם של שתי מדינות לשני עמים, שבמסגרתו פלשתינים גרים בשלום ובהרמוניה לצד המדינה היהודית. נפעל שלכל בני הדתות תהיה גישה בלתי מוגבלת למקומות הפולחן שלהם".

הוא הוסיף כי גם בפגישות עם מנהיגים מוסלמים, הוא אינו נמנע מלהזכיר את ישראל ואת יחסו אליה. "כשהנושא של ישראל עולה, אני אומר להם: 'אני רוצה להיות כן איתכם. אני ידיד של מדינת ישראל ואהיה ידיד של מדינת ישראל בכל מקום שאליו אפנה'".

על העלייה באנטישמיות בקנדה אמר: "איש כאן לא צריך להחביא את השתייכותו הדתית. אני רוצה שתדעו שאינכם לבד במאבק הזה; שיש לכם חברים – לא רק במפלגה השמרנית אלא בקנדה כולה שיעמדו לצדכם ויילחמו למענכם ויגנו עליכם". פואלייבר סיפר בהתרגשות כיצד בעת ביקורו באושוויץ-בירקנאו גילה שלאזור שבו עבר מיון רכוש של יהודים שנשלחו אל מותם, נקרא "קנדה" - בלעג על כך שבאותה העת נתפסה קנדה כארץ השפע והפכה ליעד מבוקש עבור יהודי פולין בין שתי מלחמות עולם.

תזכורת: לפני כשבוע, בעקבות דיון סוער בפרלמנט, החליטה קנדה להפסיק את ייצוא הנשק לישראל - עניין שאין לו ביטוי מעשי משום שלא הוגשו בקשות לייצוא כזה, אולם כאב ראש עבור ישראל החוששת מאפקט דומינו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו