הקונגרס האמריקני דורש מאוניברסיטאות העילית לחשוף את תרומותיהן מקטאר

חברי ועדת החינוך של בית הנבחרים ביקשו מהרווארד, פנסיליבניה וקולומביה לחשוף את היקף התרומות שקיבלו מממשלת קטאר • אוניברסיטת A&M שבטקסס הודיעה כי תסגור את השלוחה שהקימה בדוחא • בקטאר זועמים: ״מסע ממומן היטב ואכזרי של דיס-אינפורמציה״

פגישת אמיר קטאר ומזכיר המדינה האמריקני || רויטרס

שורת מחוקקים רפובליקניים פועלים לבדוק את היקף התרומות שהעניקה ממשלת קטאר לאוניברסיטאות בארה״ב ואת ייעודן, כך דווח הלילה (בין ראשון לשני) באתר ׳פיננשל טיימס׳.

חברי ועדת החינוך של בית הנבחרים, ביניהם יושבת ראש הוועדה וירג׳ינה פוקס, ביקשו משלוש אוניברסיטאות העילית - הרווארד, פנסיליבניה וקולומביה - לחשוף את היקף התרומות שקיבלו מממשלת קטאר מאז שנת 2021.

ועדת החינוך של בית הנבחרים דורשת הסברים, אוניברסיטת הרווארד, צילום: אי.פי

פוקס ביקשה מהאוניברסיטאות גם נתונים על תקריות אנטישמיות שאירעו בתחומן וכן נתוני רישום של סטודנטים יהודיים במוסדות אלו.

במחקר שאוזכר באותו דיווח עולה כי ממשלת קטאר תרמה כ-5 מיליארד דולר לאוניברסיטאות בארה״ב מאז שנת 1986. לפי מחקר אחר, רוב התרומות בוצעו רק בעשור האחרון. בין היתר, מצויין כי דוחא מעוניינת מאוניברסיטאות אמריקניות לפתוח שלוחות במדינה על מנת להרחיב את ההשכלה המערבית בקרב הקאטרים.

דוחא מעוניינת מאוניברסיטאות אמריקניות, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבדולרחמן בן ג'סים אל ת'אני, צילום: רויטרס

בכיר קטארי שהתראיין לכתבה אמר כי מדובר ״במסע ממומן היטב ואכזרי של דיס-אינפורמציה״. הוא עוד הוסיף כי ״הפצת שנאה לכל קבוצה - כולל אנטישמיות ואיסלמופוביה - הינה דבר פסול. באמצעות שיתופי פעולה בינלאומיים בתחום החינוך, קטאר מעוניינת ליצור שותפויות, ללמוד ממוסדות אחרים וכן להימנע מסטריוטיפים״.

בתוך כך, אוניברסיטת A&M שבטקסס הודיעה בחודש שעבר כי תסגור את השלוחה שהקימה בדוחא בשנת 2003. האוניברסיטה ציינה כי ״אי יציבות אזורית״ עומדת מאחורי החלטה, לצד הקרבה בין ראשי המדינה להנהגת חמאס, בייחוד בצל אירועי השביעי באוקטובר. קטאר ראתה בהחלטה זו כ״מצערת״ שנובעת מ״קמפיין דיס-אינפורמציה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר