מאסק השתלח בסורוס - הליגה נגד השמצה מתריעה: ממריץ את הקיצוניים

מנכ"ל טסלה ובעלי טוויטר השווה את המיליארדר היהודי ג'ורג' סורו לנבל-העל מגנטו שמנסה לפגוע באנושות - וחולל סערה • מאסק ככל הנראה זעם על כך שהפילנתרופ - שנחשב לאחד החשובים בשמאל הליברלי - מכר את מניות חברת הרכבים האוטונומיים שבהן החזיק

אילון מאסק וג'ורג' סורוס. צילום: איי.פי., רויטרס

אילון מאסק שוב גרר סערה לאחר שיצא במתקפת ציוצים קשה נגד אחד היהודים המפורסמים בעולם, ג'ורג' סורוס - אחד מהפילנתרופים המשמעותיים ביותר בשמאל הליברלי - ואף השווה אותו לנבל-העל היהודי מגנטו מסדרת הקומיקס "אקס-מן" בגלל שהוא "רוצה לשחוק את המרקם החברתי של האנושות".

אילון מאסק נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון | רויטרס

אף שמאסק לא הסביר מה הסיבה למתקפה, ייתכן שהתזמון קשור לכך שחברת ההשקעות של סורוס הודיעה בסוף השבוע על מכירת כל מניותיה ב"טסלה", חברת הרכבים האוטונומיים שבה מאסק מכהן כמנכ"ל ושמזוהה עימו כמעט יותר מכל דבר אחר. 

המתקפה של מאסק אמנם לא הזכירה את מוצאו היהודי של ניצול השואה שברח מהונגריה כנער, אך מניסוח הדברים היה ברור שהדברים ימצאו תהודה בקרב גורמי קיצון ימניים שמרבים לתקוף אותו ולהעליל עליו האשמות קונספירטיביות על ניסיון השתלטות על העולם מטעם השמאל. 

כזכור, בסדרת הקומיקס "אקס-מן" מגנטו לוחם נגד האנושות במטרה להחליף בני אדם ביצורים מוטנטים. בגרסאות מאוחרות של הסדרה, מגנטו הוא ניצול שואה יהודי. "הוא מזכיר לי את מגנטו", מאסק צייץ בבוקר יום שני, מה שהוביל לגל של מתקפות נוספות על סורוס מצד גורמים קיצוניים, כולל כאלו שהאשימו אותו בכך שהוא מעוניין להציף את העולם המערבי בפליטים. 

כאשר אחד הצייצנים, הפרשן בריאן קרסנסטין, ניסה לצאת להגנתו של סורוס, מאסק השיב: "אתה משער שיש לו כוונות טובות, אבל אין לו. הוא רוצה לפגוע במרקם החברתי של הציווליזציה. הוא שונא את האנושות". מנכ"ל הליגה נגד השמצה גיבה את סורוס ואמר: "מרבים לתקוף את סורוס בימין הקיצוני תוך שימוש בשפה אנטישמית. ועכשיו, כשמאסק משלהב זאת על-ידי השוואתו לנבל-על יהודי, זה מסוכן, וזה רק ידרבן קיצוניים שכבר מאמינים בתיאוריות קונספירציה אנטישמיות וכבר השתמשו בהן כדי לתקוף את סורוס ואת הקהילה היהודית." 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר