ראש ממשלת ניו זילנד התפטרה: "אין לי כוחות"

הודעתה של ג'סינדה ארדרן תפסה את בכירי המערכת הפוליטית לא מוכנים, משום הפופולריות הגדולה לה זוכה רה"מ • נשים רבות בעולם ראו בה מופת ודוגמה • הבחירות צפויות להתקיים ב-14 באוקטובר • אחד מארבעה מחוקקים של מפלגת הלייבור צפויים להחליף אותה בתפקידה

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, צילום: Kerry Marshall/Getty Images

"אין לי יותר כוחות": ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי תתפטר מתפקידה. הבחירות הכלליות צפויות להתקיים ב-14 באוקטובר. 

ארדרן (42) הטילה את הפצצה הבוקר בהודעה אשר תפסה בהפתעה מוחלטת את תושבי המדינה ואת חברי מפלגתה שכעת ייאלצו לעבור תהליך פנימי לבחירת מנהיג חדש כמו גם להתכונן לבחירות הכללית.

ארדרן עם בן זוגה קלארק גייפורד ובתם, צילום: אי.פי

"אני יודעת שיהיו הרבה דיונים בעקבות ההחלטה הזו לגבי מה היתה הסיבה ה'אמיתית'. הזווית המעניינת היחידה שתמצאו היא שאחרי שש שנים של כמה אתגרים גדולים, אני אנושית", הסבירה בכנות יוצאת דופן.

"פוליטיקאים הם בני אדם. אנחנו נותנים כל מה שאנחנו יכולים, כל עוד אנחנו יכולים, ואז הגיע הזמן. ומבחינתי, זה הזמן", הוסיפה.

אהדה גדולה

ארדרן כיהנה כמנהיגת מפלגת הלייבור והפכה לראש ממשלת ניו זילנד ב-2017 בגיל 37 בלבד וזכתה לאהדה רבה לא רק במדינתה אלא גם מחוצה לה, כמו גם בקרב נשים רבות בעולם אשר ראו בה דוגמה למופת והערצה.

היא עדיין נהנית מנתוני דעת קהל חיוביים לגבי תפקודה ולכן הודעת ההתפטרות תפסה את בכירי המערכת הפוליטית המקומית בלתי מוכנה.

בין האתגרים שאיתם נאלצה להתמודד נמנים צליחת מגיפת הקורונה וגם אחד הרגעים האפלים במדינה כאשר מחבל פתח באש לאחר שהסתער על שני מסגדים והרג 51 מאמינים במארס 2019.

ארבעה מחוקקים של מפלגת הלייבור צפויים להחליף את ארדרן, בהם כריס היפקינס, שנבחר לראשונה לפרלמנט ב-2008.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר