בן גביר על ההחלטה להפסיק לתקצב פרויקטים של פורום מיכל סלה לנשים מאוימות: "רוצות את הכסף לכיסן"

השר לביטחון פנים התייחס לפרסומים אודות החלטת משרדו להפסיק את התקצוב בטענה כי "הן רוצות את הכסף לא לחלוקה לנשים אלא לחלוקה לכיס של העמותה" • לילי בן עמי, מנכ"לית הפורום, אומרת בתגובה כי אלה טענות סרק: "העמותה עומדת בכל דרישות מנהל תקין המחמירות ביותר"

לילי בן עמי, איתמר בן גביר. צילום: ליאור מזרחי, אורן בן חקון

בראיון ברדיו 103 נשאל היום (שלישי) השר בן גביר אודות החלטת משרדו להפסיק לתקציב, במיליון שקלים, את הפרויקטים להגנה על נשים מאוימות, פרי יוזמת פורום מיכל סלה וטען כי נשות העמותה מעוניינות לשלשל את הכסף לכיס העמותה ולפיכך החליט להפסיק את התקצוב. "הסתבר לי שהן רוצות את הכסף לא לחלוקה לנשים אלא לחלוקה לכיס של העמותה. מצטער, לא במשמרת שלי", כך אמר.

אלירן מלול הואשם ברצח מיכל סלה: "דקר אותה 11 פעמים" (ארכיון) // צילום: יוני ריקנר

בפורום מיכל סלה דוחים בשאט נפש את הטענות ומכנים אותן "טענות סרק". לילי בן עמי, מנכ"לית ומייסדת הפורום שהוקם לזכרה של אחותה, מיכל סלה, אשר נרצחה על ידי בן זוגה, אמרה כי הפורום עומד בכל כללי המנהל התקין, מתנהל בשקיפות מוחלטת ותחת פיקוח חיצוני ואף זכה לאחרונה בתו מידות לאפקטיביות.

"תקציב הפרויקטים מיועד אך ורק לטובת הפעילות שהוכיחה את הצלחתה ולמען 276 נשים מאוימות שכבר משתתפות ו-900 ילדיהן", אומרת בן עמי. "במיוחד בימים אלה של מלחמה ושל עלייה באלימות בבתים ושל עלייה היסטורית באחזקת נשקים בבתים פרטיים, אנחנו קוראות למשרד לא לקצץ בתקציב ביטחונן של נשים מאוימות וחד הוריות בתוך ביתן. מדובר בהצלת חיים".

"מדובר בהצלת חיים". לילי בן עמי, צילום: עופר חן

התוכנית של הפורום פועלת כבר שנה בשיתוף פעולה עם המשרד לביטחון לאומי אשר משתתף בתקצובה בסך של מיליון שקלים. התוכנית כוללת שני מרכיבי הגנה לנשים מאוימות הנמצאות בסיכון גבוה. הראשון הוא כלב הגנה אשר עובר הכשרה ואילוף מקצועי, מותאם לכל אישה ומוענק לה לכל החיים וצמוד אליה 24/7. המטרה היא להעניק לאישה ולידיה איכות חיים, בריאות נפשית, ריפוי מטראומה ולהחזיר לה את תחושת הביטחון האישי ואת השליטה על החיים שלה.

המרכיב השני הוא סיירת מיכל. זוהי בעצם חבילת שירותי אבטחה לאישה המאוימת הכוללת התקנת לחצן מצוקה המחובר למוקד אבטחה 24/7 וסייר ביטחון, התקנת מצלמת אבטחה, עשרה שיעורי הגנה עצמית ומכתב התראה לגורם המאיים מאת משרד עו"ד המתמחה בתחום. עד כה למעלה מ-270 נשים נעזרו בתוכנית פורצת הדרך הזו. בתקופה שבה ישנה עליה ברצח נשים על ידי גברים, יש לקוות כי המחלוקת הזו תיפתר בהקדם.

תגובת המשרד לביטחון לאומי:

התקשרות המשרד לביטחון לאומי עם פורום מיכל סלה, במסגרת מיזמים משותפים, הביאה לקידום שני פרוייקטים חשובים בהגנה על נשים. ההתקשרות שהוגדרה כפיילוט, הסתיימה זה מכבר.

אמנם השר החליט בתחילה להכפיל את התקצוב לעמותה, אולם לאחר שהעמותה הציגה תוכנית עבודה הוחלט שלא להאריכה, זאת בשל העובדה שאנשי העמותה דרשו שהמשרד יספוג תשלומים בהיקפים גבוהים, הנוגעים לעמותה ולתשלום עבור הוצאות הקשורות לעמותה ולעובדיה, אולם אינם נוגעים במישרין להגנה על נשים.

על כן הוחלט לפרסם קול קורא לבחינת חלופות נוספות במטרה לפעול עם עמותות או גופים בהם כלל התקציב שמקצה המשרד יופנה למיזמים שתכליתם הגנה על נשים.

העמותה מוזמנת להשתתף בקול הקורא, אך המשרד לביטחון לאומי מבהיר כי לא יעביר כספים שאמורים לשמש הגנה על נשים והופכים לשימוש פרטי של העמותה.

המשרד לבטחון לאומי רואה חשיבות עצומה בקידום מיזמים שתכליתם הגנה על נשים וימשיך לפעול למימוש יעד זה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר