הצעת חוק: מי שהתייתם מהורה אחד בפעולת איבה זכאי לפיצוי

במתכונתו הנוכחית, חוק נפגעי פעולות איבה קובע מתן פיצויים רק ליתומים משני הורים • ח"כ נעמה לזימי: "דואגים להם לשקט כלכלי"

ההריסות בבארי. הקיבוץ ספג מכה קשה. צילום: אורן בן-חקון

הצעת חוק חדשה מנסה לתקן עוולה של שנים בחוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה: יתומים מהורה אחד שנרצח בפעולת איבה יהיו זכאים לפיצויים לכל ימי חייהם - כמו שזכאים לו יתומים לשני הורים.

את הצעת החוק הגישו ח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה: נעמה לזימי (העבודה), מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי), אלי דלל (הליכוד), גלעד קריב (העבודה) וקטי שטרית (הליכוד). על פי הצעת החוק, ישולמו תגמולי פיצויים ליתומים שאיבדו הורה אחד עקב פעולת איבה, בשיעור של 70% מהפיצויים המשולמים כיום ליתום שאיבד את שני הוריו כתוצאה מפעולת איבה.

מחוברים למים וחמצן - צה״ל חושף את מנהרות החמאס ברצועה // דובר צה"ל

נכון להיום, חוק נפגעי פעולות איבה אינו קובע מתן פיצויים ליתומים מהורה אחד - מה שמותיר רבים שאיבדו את אחד מהוריהם בפעולת איבה ללא פיצוי כלל. לעומת זאת, יתומים שאיבדו את שני הוריהם זכאים לקבלת קצבה לכל ימי חייהם.

בטבח ב-7 באוקטובר נרצחו משפחות שלמות - הורים, ילדים ותינוקות, ומאות התייתמו לפחות מהורה אחד - רבים מהם צעירים בתחילת דרכם הזקוקים לתמיכה כספית להמשך החיים.

"אנחנו מבקשים לעטוף את הנפגעים ולהבטיח להם שקט כלכלי". ח"כ לזימי, צילום: אורן בן חקון

יוזמת החוק, ח"כ לזימי: "האסון מחייב אותנו לפעול ולתקן עיוותים רבים, וכעת אנחנו מבקשים לעטוף את הנפגעים ולהבטיח להם שקט כלכלי. אחריות המדינה היא לתמוך באלו שנשארו בחיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר