החל מהבוקר: קנסות בנתיב פלוס

המשטרה תחל באכיפה בנתיב שבשרון, שאמור היה לספק פתרון לעומס בכבישים • כרגע הנתיב אינו יעיל ואף יוצר עומסים • סמוטריץ' מודה: "קיימת בעיה"

האכיפה בנתיב פלוס מתחילה // צילום: מישל דוט קום, קוקו

האכיפה בנתיב פלוס בשרון תתחיל מחר (ראשון) בבוקר על ידי משטרת התנועה הארצית, זאת על אף שרבים טוענים שהנתיב, שאמור היה לספק פתרון לעומסים הכבדים בכבישים, אינו עולה על הציפיות ואפילו יוצר עומסים. משרד התחבורה בוחן כעת את הטענות, אך לעת עתה יחל בחלוקת הקנסות כפי שתוכנן.

נציין כי משרד התחבורה הודיע שבחודש הראשון להפעלת הנתיב, המשטרה תזהיר את מי שיבצע עבירה ותיתן קנס רק למי שייתפס בפעם השנייה, ורק מתחילת נובמבר תחל כאמור האכיפה. נסיעה בנתיב פלוס ללא מספר נוסעים מתאים תגרור אחריה קנס בגובה של 500 שקלים.

אכיפה דומה תתבצע גם בנתיבי איילון, כאשר על פי החוק הנסיעה מותרת לכלי רכב עם נהג ושני נוסעים לפחות באיילון או לנהג ונוסע אחד לפחות בכביש החוף. 

לאחר שורה של פגישות עם עיריית נתניה ומועצות נוספות, ובשיתוף גורמים שונים, הודיע בחמישי האחרון שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על בחינה של שורת שיפורים. בנוסף, הודיע השר כי תתגובר התחבורה הציבורית בשרון כדי לתת לה עדיפות בנתיב.

עוד בנושא:

הנתיב הציבורי נפתח, התושבים זועמים

לאחר מחאת התושבים: סמוטריץ' הודיע שיבטל את הנת"צ בצומת פולג

אכיפה משמיים: המשטרה שבאוויר נחשפת

על פי הודעת השר סמוטריץ', ההחלטה לתגבר את התחבורה הציבורית בשרון נועדה "להגדיל את האפשרויות להשאיר את הרכב בבית ולנסוע מהר וללא פקקים בתחבורה הציבורית". לדבריו למרות המשבר התקציבי שבו שרויה המדינה, הצליח להשיג תקציב גדול לשם כך.

בהתייחסו לנתיב פלוס, הנתיב המיוחד בשרון שעורר לא מעט כעסים בעיקר תושבי נתניה והסביבה, הוסיף כי השר כי "כמי שאחראי על המענה לאתגרי התחבורה בישראל וכמי שקיבל את ההחלטה לצאת לדרך עם פרויקט הנתיב המיוחד, חשוב לי להמשיך ולעדכן על כל שיפור בנושא. בחלק הראשון, בכביש החוף לכיוון צפון בשעות אחר הצהריים והערב, הנתיב המיוחד זורם ותורם משמעותית לנוסעים בתחבורה ציבורית ובנהיגה שיתופית".

סמוטריץ' מודה שקיימת בעיה בנתיב פלוס // צילום: צחי מרים

סמוטריץ' הוסיף כי "גם בחלק השני של המיזם, בנתיבי איילון לכיוון צפון בשעות הבוקר, הנתיב המיוחד חוסך זמן רב - מעל לעשרים דקות בהשוואה לנוסעים בנתיבים הרגילים".

עם זאת, סמוטריץ' מודה שקיימת בעיה ומוסיף "בעניין החלק השלישי של המיזם בכביש החוף לדרום: שם אכן יש לנו נקודת תורפה שנובעת מכמה קונפליקטים בכביש. בכירי משרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל, חברת נתיבי איילון והרשות לתחבורה ציבורית עוסקים באופן יומיומי באיסוף נתונים, במתן מענה בשטח בזמן אמת ובהבאת כלים נוספים להקלה על העומס בכביש החוף וליצירת פער משמעותי לטובת מי שבוחרים לנסוע ביחד - בתחבורה ציבורית או בנסיעה שיתופית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר