הרכבת הקלה, רכב שיתופי או בכלל ברגל: זאת ההעדפה של תושבי המרכז

הסקר, שנערך לראשונה מאז השקת הרכבת הקלה בגוש דן, חושף בין היתר מה הן דרכי ההתניידת האהובות בגוש דן • כ-10% מהמשתמשים מדווחים כי מכרו את רכבם מאז תחילת השימוש בשירות

רכבים בתל אביב (אילוסטרציה). צילום: יהושוע יוסף

סקר שבוצע לאחרונה על ידי אוטותל, שירות השכרת הרכבים השיתופיים בתל-אביב-יפו, חושף: כ-10% מהמשתמשים מדווחים כי מכרו את רכבם מאז תחילת השימוש בשירות. כ-10% נוספים, כך מתברר, מעידים ששקלו לקנות רכב אך ויתרו בסופו של דבר על הרעיון, ו-78% מהמשיבים ענו כי אוטותל לצד אמצעי תחבורה נוסף, עשוי בעיניהם להוות תחלופה ראויה לרכב הפרטי.

הרכבת הקלה בגוש דן, צילום: יוסי זליגר

הסקר, שנערך לראשונה מאז השקת הרכבת הקלה בגוש דן, חושף בין היתר מה הן דרכי ההתניידת האהובות בעיר ומחוצה לה, מהם השימושים המובילים באוטותל, הרגלי השימוש והתפיסה לגבי אוטותל כתחלופה לרכב פרטי.

מהי הדרך הפופולריות לנוע בעיר ומחוצה לה?

במסגרת הסקר נבחנו דרכי ההתניידות המובילות בתוך העיר, כאשר אחוז אחד בלבד מפריד בין תחבורה ציבורית (70%) ואוטותל (69%) שתופסים את המקום הראשון והשני בהתאמה. את המקום השלישי תפסה בפער של כ-15% ההליכה ברגל (55%) לאחר מכן רכב פרטי (26%) ולאחר מכן אופניים (25%).

רכב של אוטותל, צילום: גיא יחיאלי

השפעת אוטותל על השימוש ברכב פרטי

על פי נתוני החברה, 10% מהמשיבים לסקר מעידים כי מכרו את רכבם מאז הצטרפו לשירות, ו-10% נוספים מעידים כי שקלו לקנות רכב נוסף ובסופו של דבר לא לקנות אותו. גם בכל הנוגע לרכב פרטי קיים - כ-48% העידו כי בעקבות השימוש באוטותל, הפחיתו שימוש ברכב פרטי שברשותם. בקרב חסרי רכב פרטי, כ-40% מדווחים כי הפחיתו שימוש באמצעי תחבורה אחרים.

הרגלי השימוש

הסקר בחן את צרכי הנסיעה של המשתמשים באוטותל: 77% נוהגים להשתמש בשירות לסידורים שונים, 55% לבילויים בערב, 39% להסעות ילדים, 24% לנסיעות לעבודה וחזרה ו-9% לטיולים.

בהמשך, נשאלו הנסקרים באיזו מידה הם מסכימים ששילוב של אוטותל עם אמצעי תחבורה משלימים (תחבורה ציבורית, אופניים רגילים/שיתופיים וכו') יכול לשמש תחליף לרכב שני או שלישי בבית. כאמור, 78% השיבו כי יחד עם אמצעי תחבורה נוסף, אוטותל יכול להוות תחלופה ראויה לרכב הפרטי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר