המסילה שתחזק את חיבור הנגב לרשת הרכבות הארצית

מסילת גורל, שתהיה מחושמלת ושאורכה צפוי להיות באורך של כ‑13 ק"מ, צפויה להפחית גם את כמות המטענים העוברים דרך באר שבע • מנכ"ל מינהל התכנון: ״המסילה היא חלק מהמדיניות הלאומית שלנו ליצירת תשתית להסעת המונים בכל חלקי הארץ"

עבודות ברכבת (ארכיון). צילום: רכבת ישראל

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה הודיעה אתמול (רביעי) כי אישרה להפקדה את תוכנית מסילת גורל, שמטרתה לחבר את קרית המודיעין החדשה ולהפחית את תנועת המטענים בעיר באר שבע.

מדובר במסילת ברזל מחושמלת באורך של כ-13 ק"מ, שמטרתה לחבר את הנגב לרשת הרכבות הארצית ולשפר את תחבורת המטענים והנוסעים באזור.

התוואי הצפון-מערבי של המסילה יתחבר למסילת אשקלון–באר שבע, ואילו בצידה הדרום-מזרחי המסילה תתחבר למסילה המאושרת לאורך כביש 6, לכיוון נבטים וממנה לדימונה ולנגב המזרחי. כ-4.5 ק"מ מהתוואי מתוכננים לעבור במנהור.

מסילת רכבת (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

במסגרת התוכנית, תוקם תחנת נוסעים שתשרת את המגיעים לבסיס קרית המודיעין החדש בנגב, את היישוב לקיה ואת תושבי האזור, ותאפשר קישוריות קרובה ואיכותית לרשת הרכבות הארצית.

התוכנית צפויה לאפשר גם שינוע מטענים, מבלי שיעברו דרך העיר באר שבע. מהלך זה עשוי לשפר את בטיחות ויעילות תובלת המטענים ממזרח הנגב לכל חלקי הארץ, בדגש על נמלי הים.

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח מסר כי תוכנית מסילת גורל היא חלק מהמדיניות הלאומית שלנו ליצירת תשתית להסעת המונים ושירות תחבורה ציבורית בכל חלקי הארץ. כן ציין אלמליח כי התוכנית משלימה את המערך התחבורתי שאושר לרכבת מהירה תל אביב-באר שבע ולתוכנית שמקודמת לרכבת קלה מבאר שבע לקרית המודיעין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר