הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפרסמת היום (רביעי) נתון שצריך להדאיג את כולנו: זה רק חודש אוגוסט, ו-300 איש נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים בישראל.
לפי הדוח היומי שמפרסם הרלב״ד, בשנת 2023 היו 246 הרוגים מתאונות דרכים עד סוף חודש אוגוסט, ב-2024 היו 290 הרוגים - והשנה, 2025, יש 300 הרוגים כאמור.
״היום חצינו קו אדום כואב״, נמסר מטעם הרלב״ד בעקבות העלייה במספרים. ״מאחורי כל מספר כזה יש שם, משפחה, חברים ועולם שלם שנגדע ברגע אחד. זה לא עוד נתון סטטיסטי, זו מציאות כואבת שמזכירה לנו כמה הדרך יכולה להיות שברירית ומסוכנת״.
יחד עם זאת, בהודעה שיצאה בנושא נמסר כי המצב ניתן ונדרש לשינוי. ״בתוך העצב יש גם אחריות. האחריות לעצור את התאונה הבאה. האחריות שלנו, של כולנו, נהגים, רוכבים, הולכי רגל. כל החלטה קטנה - חגירה, האטה, חצייה במקום בטוח, תשומת לב, יכולה להציל חיים. אנחנו נמשיך להיאבק על כל אחד ואחת, כדי שמספר הנפגעים יפסיק לטפס. ביחד, בכביש ובחיים, אפשר למנוע את התאונה הבאה״, כך נמסר.
כך נעצור את המגמה
מנכ״ל הרלב״ד, גלעד כהן, מסביר בשיחה עם ״ישראל היום״ כי הנתונים מצביעים על עלייה חדה ומדאיגה במספר ההרוגים בדרכים - כאשר חלק מהגורמים, לדבריו, הם עומס תחבורתי הולך וגדל, שימוש מסוכן בכלים חשמליים ו״תרבות נהיגה קלוקלת״. לדבריו, ״הפתרון הוא שילוב תשתיות, אכיפה, הסברה וחינוך - שכולם יחד משפיעים ומביאים להורדת מספר התאונות בדרכים. לשמחתי, שרת התחבורה אישרה את התוכנית הלאומית למאבק בתאונות, ואנו נפעיל אותה בקרוב״, הוא אומר.
כהן חוזר ומדגיש כי מדובר בנושא שחייב לעלות לסדר היום הציבורי, והאחריות היא של כולנו: ״בהחלט מדובר במכת מדינה. חשוב לומר שאת רוב התאונות ניתן למנוע, הכביש יהפוך בטוח יותר אם כולנו נקפיד על הכללים והחוקים, וניקח אחריות אישית: חגירה, האטה, אי-שימוש בנייד בזמן נהיגה. האחריות היא על כולנו״.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
