הקו הכחול של מטרונית השפלה. צילום: עדי בואנו, סטודיו ארקאפקט

החלו עבודות הקו הכחול של מערכת האוטובוסים המתקדמת שתגיע עד ת"א

החלו עבודות ההקמה של הקו הכחול של מטרונית השפלה • הקו יתחיל בראשון וינוע דרך רחובות, נס ציונה, קריית עקרון ויגיע עד למטרופולין תל אביב • בהמשך יוקם גם הקו החום שיעבור ממזרח למערב העיר ויחבר בינה לערים לוד, רמלה ובאר יעקב

משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ראשון לציון וחברת נתיבי איילון, החל לקדם פרויקט תחבורתי ענקי שישפיע על ראשון לציון וכל ערי השפלה בישראל: היום (ראשון) החלו בעיר עבודות להקמת הקו הכחול של מטרונית השפלה - מערכת אוטובוסים מתקדמת ומנוהלת שתקבל העדפה ברמזורים.

הקו הכחול, שאת הכנתו החלו כיום, עתיד לחבר את ראשון לציון לערים נוספות לאורך הקו: רחובות, נס ציונה, קריית עקרון ויגיע עד למטרופולין תל אביב בנתיב תחבורה ציבורית ייעודי, סגור ומנוהל. המערכת תפעל תוך קבלת עדיפות ברמזורים, תדירות נסיעות גבוהה, לוח זמנים מדויק ואמין, ותשפר את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית ברחבי העיר.

המערכת תשפר משמעותית את הנגישות למוקדי מסחר, תעסוקה, השכלה גבוהה ודיור, וצפויה לשרת כ-110 אלף נוסעים ביום וכ-30 מיליון נוסעים בשנה. התדירות והקיבולת הגבוהות ישפרו משמעותית את חווית השימוש בתחבורה הציבורית בעיר.

במסגרת העבודות על הקו הכחול בראשון לציון ייסללו כ-15 קילומטרים של צירי העדפה לתחבורה ציבורית בכל כיוון, לצד כ-15 קילומטרים של שבילי אופניים חדשים ו- 44 תחנות חכמות ונגישות. בנוסף, יתבצע חידוש ושדרוג מקיף של כלל התשתיות לאורך תוואי הפרויקט, לרבות הטמנת רשת החשמל, ויבוצעו עבודות לפיתוח של המרחב הציבורי, כולל שתילת עצים והצללה לאורך הצירים.

לצד הקו הכחול, בהמשך יוקם גם הקו החום שיעבור ממזרח למערב העיר ויחבר בינה לערים לוד, רמלה ובאר יעקב - לאורך מסלול של כ-28 קילומטרים. הקו הזה צפוי לשרת כ-120 אלף נוסעים ביום ולפעול בתדירות גבוהה של נסיעה כל חמש דקות בלבד. בעיריית ראשון מציינים כי העבודות בעיר, יימשכו עד לשנת 2028, כאשר בשלב הראשון הן יתבצעו בשני מקטעים עיקריים בעיר במקביל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...