פורום חברות התחבורה הציבורית התחרותיות שלח היום (ראשון) מכתב דחוף למשרד האוצר, בדרישה לקיים דיון מיידי ולגבש מתווה פיצויים מותאם למבצע "עם כלביא". בפורום מציינים כי "כיום, משרד האוצר מתעקש על יישום מתווה "חרבות ברזל" באופן כוללני ללא התאמות, מבלי להביא בחשבון את הנסיבות השונות בתכלית של מבצע "עם כלביא".
משמעות ההתעקשות הזו קובעים נציגי הפורום: "תמנע פיצוי מאלפי עובדי התחבורה הציבורית שנפגעו, יוביל לשביתה ולקריסה כלכלית של מפעילות התחבורה הציבורית".
הפורום מדגיש כי בשונה ממקרי עבר, במהלך מבצע "עם כלביא" הייתה זו המדינה שהנחתה את החברות לצמצם בצורה דרמטית את השירות. אלפי נהגים נאלצו להישאר בבית, בהתאם להוראות משרד התחבורה, אך עמדו בכוננות מלאה לשוב לעבודה. במקרים רבים, כשנדרשו לכך, "פעלו בגבורה ובמסירות כדי להפעיל קווי שירות חיוניים, גם תחת סיכון ממשי לחייהם. המתווה שמוצע אינו לוקח זאת בחשבון ואינו מאפשר פיצוי לאותם עובדים שנפגעו כלכלית", לטענת הפורום.
כזכור ארגוני העובדים וההסתדרות הלאומית הכריזו כבר על סכסוך עבודה ועל כוונתם להשבית את התחבורה הציבורית באופן מידי, אם לא יפוצו העובדים.
חשוב להדגיש, מפעילות התחבורה הציבורית החברות בפורום אינן מבקשות פיצויים על נזקיהן הכבדים בעקבות "עם כלביא", אלא רק התאמות שיאפשרו מתן פיצוי כלכלי לכלל העובדים שנפגעו. במכתב מודגש כי במידה ולא יבוצעו התאמות למתווה, לא יהיה ניתן למנוע שביתה כבר בשבועות הקרובים ומפעילות התחבורה הציבורית יעמדו בפני סכנת קריסה כלכלית ממשית. מצב זה יביא לנזקים כבדים לכלל הענף, לעובדים ולציבור הנוסעים והנוסעות בישראל.
עוד צוין במכתב כי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים במשרד התחבורה וברשות הארצית לתחבורה ציבורית שמעו את טענות המפעילים והביעו תמיכה מלאה במתווה פיצויים מותאם, שיבטיח את המשך הפעילות הרציפה של התחבורה הציבורית ויאפשר ודאות כלכלית לעובדיה.
עו"ד אמיר שניידר, מנכ"ל פורום חברות התחבורה הציבורית התחרותיות: "מתווה הפיצויים שנקבע בתקופת 'חרבות ברזל', שמשרד האוצר מבקש להחיל גם על נזקי מבצע 'עם כלביא', מסכן את עתיד ענף התחבורה הציבורית כולו. פורום חברות התחבורה הציבורית התחרותיות דורש מתווה מותאם לנסיבות הייחודיות של המבצע - כזה שיבטיח פיצוי לעובדים שנפגעו, ימנע השבתה רחבת היקף ולא יוביל לקריסה כלכלית של המפעילות. התעקשות משרד האוצר על יישום מתווה שאינו רלוונטי תוביל לפגיעה חמורה בעובדים, בענף התחבורה הציבורית ובמיליוני נוסעים ונוסעות במדינת ישראל".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו