רכבת ישראל . צילום: דויד פרץ

קולטים? משרד התחבורה ישקיע כ-70 מ' שקל בחריצת חלונות הרכבת לשיפור הגלישה

פיילוט של משרד התחבורה ומשרד התקשורת, הצליח לשפר את איכות הגלישה ברכבת לאחר חריצה בלייזר של זגוגית החלון הכפולה של הקרונות • במקביל, כדי להתמודד עם בעיות הקליטה במהלך הנסיעה ברכבת, נבחנים פתרונות נוספים כגון מגבירי wifi ייעודיים ומערכת אינטרנט אלחוטי עוצמתית שתיפרס בקרונות

משרד התחבורה הקצה 68 מיליון שקלים לחריצת חלונות בלייזר בקרונות הרכבת, לשיפור הקליטה הסלולרית. ההשקעה מגיעה לאחר פיילוט משותף של משרדי התקשורת והתחבורה שהוכח כהצלחה, במסגרתו נבחן פתרון חריצת החלונות, במטרה להפחית את חסימת האותות הסלולריים על ידי שכבת הזכוכית הכפולה.

תכשיטים בשווי של כ-10 אלף שקלים הוחזרו לזוג נשואיים טריים בידי רכבת ישראל

הבדיקות הציגו שיפור ניכר במדדי הקליטה, ובעקבות זאת הנחתה שרת התחבורה להאיץ את ביצוע התהליך בקרונות קיימים. עד כה הותקנו חלונות מחורצים בלייזר ב-30 קרונות, ובקרוב יגדל מספרם באופן משמעותי, לאחר שהוקצה לכך התקציב הייעודי. כמו כן, כל הקרונות החדשים שיגיעו לישראל יכללו חלונות מחורצים בלייזר מראש, כחלק מהמפרט התקני המעודכן.

במקביל, כדי להתמודד עם בעיות הקליטה במהלך הנסיעה ברכבת, נבחנים בנוסף פתרונות נוספים לשדרוג חוויית הגלישה בקרונות, ובהם מגבירי wifi ייעודיים, וכן מערכת אינטרנט אלחוטי עוצמתית שתיפרס בקרונות הרכבת. כחלק מהמאמץ לשיפור חוויית הנסיעה, הוחלט גם על התקנת רשתות wifi בכל תחנות הרכבת.

שרת התחבורה מירי רגב בנסיעת מבחן לרכבת הקלה בפתח תקווה, צילום: גדעון מרקוביץ'

בנוסף, ועל מנת להגדיל את קיבולת הרשתות הסלולריות לאורך תוואי הרכבת, באופן שיתמוך בגידול הצפוי בביקוש מצד הנוסעים, יש צורך לעבות את פריסת האנטנות לאורך כל תוואי המסילה. לשם כך, רכבת ישראל תנגיש, בהסכם מסגרת מיוחד וללא עלות, נכסים לאורך כל תוואי הרכבת ובתחנות, לטובת הקמת אתרי סלולר. בהמשך לכך, משרד התקשורת יפעל מול חברות הסלולר לעיבוי פריסת אנטנות לאורך מסילות הרכבת ובמנהרות.

שרת התחבורה מירי רגב: "שיפור הקליטה הסלולרית ברכבת הוא חלק מהמחויבות שלנו להפוך את התחבורה הציבורית לאטרקטיבית, נוחה ומודרנית. קליטה סלולרית רציפה ואיכותית היא מרכיב חשוב בניצול הזמן עבור עובדים בכל התחומים, סטודנטים וכל נוסע אחר. אני מברכת על ההתקדמות בפיילוט שהושגה בשיתוף הפעולה בין המשרדים ועם צוותי רכבת ישראל. נמשיך לפעול בכל הכלים הטכנולוגיים הקיימים כדי לשפר את השירות ואת חווית הנסיעה ברכבת ובכל ערוצי התחבורה הציבורית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...